Wel of niet meer op pony's....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Met 1.70 en 52 kg nog op (grotere)pony?

Ja
34 (87%)
Nee
5 (12%)

Totaal aantal stemmen: 39


mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 19:52

Marieke_ schreef:
Heeft het ook niet met de doorstroom temaken? Dat kleine beginners bij de pony's beginnen en dat er pas nieuwe beginners bij kunnen als er mensen doorgaan naar de paarden?
Op de manege waar ik reed was dit iig zo.
Een vriendin van me daar moest op een gegeven moment ook naar de paarden omdat ze vrij lang was en haar houding slecht werd.
Zelf heb ik tot mn 17e bij de pony's van 1.35 m gereden (ik was 1.75 m en 60 kg), dus het kan best.


Ik rijd nog maar 1jaar, er zijn er die even groot zijn als ik en een verschrikkelijk dikke r**t hebben en die mogen rustig pony blijven rijden...

[quote=''sjonniej'']
Als ik jou was zou ik kijken wat leuker is, misschien vragen of je voor 1x een paardenles mag meerijden?
Ikzelf wil heel graag op pony's blijven rijden, vind ze veel leuker.
[/quote]
Er zijn geen paardenlessen op de manege, je rijdt tussen de ponies, en gezien het feit dat ik in een les rijd waar ik noodgedwongen (tussen de echte beginners '' nou gaan we op het goede been lichtrijden'' ''hoe moet dat??'') nog wel eens in een rijtje moet zou dat niet zo lekker gaan denk Schijnheilig
Maar ik heb al wel een paar keer op een manege-paard gereden, maar dat ging echt voor geen meter Verdrietig

[quote=''sammetje'']
Ik ben zelf ook een echte pony-ruiter. Ik vind die paarden veel te hoog en veel te eng!!!
Daarbij is het ook geen gezicht ik op een paard. Ik denk dat jij ook nog wat mooier oogt op een flinke pony!

Zijn de paardenlessen bij jou op de manege duurder???? Dat wil ook nog wel eens een reden zijn dat ze je liever op de paarden zetten!
Ik zou er niet aan beginnen hoor, blijf maar lekker op de pony's rijden!
[/quote]
Paardenlessen zijn duurder, 11 euro..
Ik vind de paarden bij de manege ook niet zo leuk, er zijn er waarschijnlijk maar 2 waar ik 'mee op zou kunnen schieten' en aangezien je niet te vaak achter elkaar op dezelfde mag Scheve mond

Nou moet ik ze alleen nog overtuigen dat ik ponny kan en wil blijven rijden...


Misschien gaat mijn angst ook nog over, want ik zit heel dicht bij (is nog niet helemaal zeker) een verzorgPAARD dus misschien gaat het nog over, en wil ik strax helemaal geen pony meer rijden Cool
Maar voorlopig..Nee, liever Nala en Smeagel dan een paard Haha!

Nou hebben er dus 4 mensen nee gestemd, maar hun mening mis ik Scheve mond
Laatst bijgewerkt door mirror666 op 26-08-04 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 19:53

sorry voor de rotte quotes Bloos

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:13

Het kan op zich nog wel. Ik (1.72 en 50 kilo) heb ook lang op een d-pony gereden, was ook meer een 'ponymens'. Qua gewicht kon het, maar ivm met m'n lange benen zag het er niet zo mooi uit. Sinds ik een bijrijdpaard heb weet ik hoe een 'goed' paard aanvoelt en wil ik niks anders meer. De manegepaarden spraken mij echt helemaal niet aan, allemaal van die hobbelknollen...

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:32

Ik zou het echt onzin vinden als je van de manege naar de paarden MOET. Kijk als je nou een tientonner ofzo was is het een ander verhaal. Maar dat is dus absoluut niet aan de orde. Als je niet naar de paarden wil moet je het vooral niet doen! Ik ben toen ik nog op een manege reed ook "overgehaald" om bij de paarden te gaan rijden en vond hier niets aan. Wel veel plezier met je misschien aankomstige verzorgpaard.

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 20:39

even voor de indruk wat foto's
Dit is dus niet op 1 van de ponys waar ik vaker op rijd, deze is kleiner.

Afbeelding

Afbeelding

Tjee, nu ik het zo zie valt het qua grootte ook nog best mee Verward

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:42

Nou als deze op de foto kleiner is dan die E-pony, dan kan het toch zeker nog makkelijk? Op deze foto's valt het qua lengte idd nog mee, en te zwaar ben je al helemaal niet! En Fjorden kunnen ook heel wat hebben, misschien zijn die soms wat klein (sommige niet...) en ziet het er voor het zicht niet zo mooi uit, maar hij kan je nog makkelijk dragen en als je plezier hebt in het rijden op die Fjord, en ook op die andere E-pony, dan blijf je toch lekker in de ponyles rijden! Lachen

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:01

Ach zoals ik al zei, dat kan toch prima?!
Kijk en vergelijk Clown
Afbeelding

Als ik nog op Siki kan, kan jij zeker op de pony's van de manege...

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:58

ik ben maar iets kleiner dan jij, maar wel zwaarder.

en rijd nog wel es de shetlander van mijn nichtje of de b-pony van de buren.

een grote pony moet bij jou dus helemaal kunnen Lachen