Stalling.. Hoe is dat bij jullie (geregeld)??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SkyLWG
Berichten: 273
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:43

Ik betaal per maand 232,50. Daarvoor word mijn stal een keer in de week uitgemest en de andere dagen, uitgezonderd zondag, opgestrooid. Ze krijgt 4 keer per dag te eten = 3 keer brok, 1 keer kuil en ze heeft elke dag weidegang. Verder zijn er 3 binnenbakken = 2 rijbakken en 1 longeerbak. Buiten is er ook een rijbak, een longeerbak en een weide met waterbak en daar mag ook gereden worden. Ik vind alleen wel dat de laatste tijd de stallen er erg slecht uitzien.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:51

110 euro:

-Stal Knipoog
-Elke dag wordt er gemest
-Elke dag binnen en buiten zetten
-Het hele jaar weidegang (5/6 uur per dag)
-3 x per dag gevoerd
-2 keer kuil, 3 keer brok
-2 keer in de week nieuw zaagsel
-Buitenbak
-Vereniging met twee binnenhallen ernaast
-Uitrijmogelijkheden
-Gebruik trailer (5,00 euro)
-Zadelkast.

Ik sta hier prima! Haha!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:34

Wij staan behoorlijk luxe voor een redelijke prijs. Wij betalen € 257,-

elke dag wordt de stal opgestrooid 1x p.w. wordt de stal leeg gehaalt
elke dag molen of weidegang
warm en koud water op de 3 spuitplaatsen
2 buitenbakken
1 longeerbak
1 paddock
Uitrijmogelijkheden

Voor de kasten betaal je per jaar een bedrag en je kunt extra een trainingsrondje doen in de molen en dat is iets van € 2,50 per keer

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:35

65 euro per maand Haha!
We hebben een stal aan huis,die we alleen gebruiken voor het opslaan van het hooi,en eventueel voor noodgeval.
De paarden lopen het hele jaar dag en nacht buiten,zomers in de wei,s`winters in de rijbak met open stal.
Water brengen,mest ruimen,en eventuele reparaties doet de stalhouder.
De rest doen we alles zelf...met plezier! OK dan!

nnniekje
Berichten: 232
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:50

Ik betaal geloof ik 170,- in de maand, inclusief brok, hooi, stro ,dagelijks uitmesten en dagelijks binnen en buiten zetten. Verder mag je altijd gebruik maken van de binnen en buitenbak.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:00

Ik betaalde voor een maand arzu stallen €130,-
-brok(zoveel je wilt)
-binnen en buiten zetten wanneer je wilt.
-hooi of kuil en stro zoveel je wilt
-een buitenbak
-paddock waar je in kunt rijden
-dagelijks uitgemest

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:43

Wij betalen voor stal 245 euro per paard. Inclusief weidegang, stapmolen, gebruik twee allweather buitenbakken 20 x 40, en één 20 x 60 binnenbak en een paddock. Wasplaats met warm en koud water en solarium.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:44

En voer en uitmesten natuurlijk!

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:54

Mijn ouders betalen 230 euro voor de stalling per maand.
Er wordt vier keer per dag gevoerd 1x in de week uitgemest de meeste paarden komen ongeveer 2 x in de week buiten.Er is een binnenbak ,buitenbak, dressuurbaan ,longeercirkel ,wasplaats ,weien en nog een grote binnenhal maar daar moet je lid van zijn.
Dit wordt allemaal voor je gedaan.Maar eerlijk gezegd doe ik het ook vaak zelf dus zelf paard in de wei zetten zelf uitmesten of opstrooien
maar dat is puur omdat ik dat zelf dan fijn vind zodat ik het gevoel heb dat ik mijn mn paardje optimaal heb verzorgd. OK dan!
En als je het vriendelijk vraagt willen ze ook nog wel de deken van je paard verwisselen in de winter!
Oh ja en er komt 1x in de week een vaste hoefsmid langs 1x per jaar dierenarts om te enten en 1x per jaar tandarts .Dit wordt allemaal via de manege geregeld OK dan!

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:30

245 euro per maan
4 keer per dag gevoert we hebben 2 buitenbakken 1 binnenbak stapmolen paddock longeerbak buiten poetsplaats binnenpoetsplaats.
en er wordt gemest alleen in het weekend moet je dat zelf doen.
In de zomer de hele dag weidegang!
Je hoeft voor niks extra te betalen

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:44

ik betaal 225 euro in de maand en daar zit alles in buiten zetten binnen halem mesten voeren 3 keer per dag zoveel water gebruik als je wilt nu nog koud maar warm water komt er bij we hebben 1 binnenbak van 20 bij 40 en 1 buiten bak van 20 bij 60 we krijgen van het winter een paddock om ze er van het winter in te zetten

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:45

Ik sta op een manege, betaal 167,50 per maand aan stalling (voor ponystal). Daarbij zit 2x bix op een dag en 2x kuilgras, dat voeren ze voor je. Je moet zelf uitmesten. Er is een binnenbak en een buitenbak en een groote losgooipaddock. Je kan gratis meedoen aan de groepslessen en er is een gratis stapmolen (maak ik overigens geen gebruik van). Ook is er een afspuitplaats. Lachen

We kunnen stro en vlas pakken maar er wordt veel over gezeurt dat mensen te veel vlas pakken/te schoon op de mesthoop gooien enz dus nou kunnen we dat maar 2 keer per week pakken op woensdag en zondag. Er zijn wel schreeuwende kinderen en er wordt veel gejat maar het is er altijd wel heel gezellig. (alleen er gaat een roddel dat het stalgeld omhoog gaat Verward maar het kan ook maar een roddel zijn........)

Overigens ga ik per 1 october met Jamey naar een andere stal verhuizen, omdat dat goedkoper is. Daar ga ik 140 euro per maand betalen, dat is dan wel excl bix, maar ze voeren er voor je, zetten de paarden buiten. Ze staan daar op vlas, paarden gaan overdag de hele dag naar buiten, het is een soort privestal met niet zoveel mensen. Wel een kantine, 2 buitenbakken, grote stal, ook vlas enz enz. OK dan!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:53

195.. weet nie wat je faciliteiten zijn, maar ik betaalde op mijn vorige stal 300 euro en moest daar zelfs zelf voor uitmesten, voeren werd dan wel gedaan.. dus dan vind ik dat nog meevallen..