welke winterdeken met hals?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

welke winterdeken met hals?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 19:42

Deze winter wil ik een winterdeken met hals voor Quentin, maar dan wel eentje die hem goed past(hij is vrij lang en smal gebouwd, met een lange hals)

welke winterdeken met hals hebben jullie, hoe is de pasvorm en is hij goed waterdicht en scheurvast?

alvast bedankt Lachen

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:38

Ik zweer bij Weatherbeeta. Ik heb voor de mijne verleden jaar de Taka Combo gekocht en echt super! OK dan!
Heel sterk, fijne voering (de mijne gaat er zelfs extra van glimmen), goede pasvorm (valt ruim en ik heb hem eigenlijk net een maatje te groot, maar blijft goed liggen en schuurt nergens) en absoluut 100% waterdicht. Kan gewoon over een nat paard, ademt ontzettend goed. En wordt nauwelijks vuil! De mijne heeft er heel wat uurtjes mee in de wei gespeeld met regen, sneeuw noem maar op. Borsteltje erover heen en schoon. Ik kan gewoon geen enkel minpunt verzinnen. Ohja, toch wel.... de prijs Geld, geld! . Maar die is ie vind ik wel dubbel en dik waard.

De deken is overigens niet verkrijgbaar in NL. Divoza heeft wel enkele van WB, maar deze niet. Ik heb hem in GB besteld en had hem na een dikke week in huis. En zelfs met verzendkosten was ik ook nog eens een stuk goedkoper uit dan bij Divoza . Wil je weten (en zien) wat je koopt mag je altijd even komen bewonderen Knipoog .

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 11:31

he dat klinkt goed Haha! heb je er toevallig een foto van? en hoeduur was hij, dan weet ik hoelang ik nog moet sparen Clown
ik heb helaas vanaf volgende week geen auto meer, anders was ik wel even naar wintelre gereden, maar misschien dat ik als ik een keer bij griebels op stal ben(vlak naast de manege in wintelre, daar sta jij toch dacht ik? ) dat ik dan kan komen kijken naar de deken

heb je hem trouwens via een site besteld?welke site was dat?

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:31

ik zou het niet doen als ik jou was.. het paard van een vriendin van me heeft ook een tijdje een winterdeken met hals opgehad en die was de helft van de manen kwijt omdat ze verstikken onder de deken...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 11:39

daar hoor ik idd wisselende dingen over, bv de fries van gillian hier op bokt hield zn mooie lange manen gewoon terwijl hij een deken met hals ophad, maar bij anderen schuurde de manen wel weer af

ik wil eigenlijk een deken met hals, omdat ik niet wil scheren, de paarden staan heel de dag buiten en er is niet heel de tijd iemand thuis die ze bij slecht weer binnen kan halen
bij geschoren paarden loop je dan sneller de kans op verkoudheid etc

vorigjaar was zn lijf mooi dun in het haar, maar zn hals was helemaal wollig! zag er dus niet uit, en zeker niet op wedstrijd Scheve mond
vorig jaar in het M2 was ik al bijna de enige met een ongeschoren paard en dan ook nog eens met een dikke wintervacht opzn hals, die hals was heel donker en zn lijf lichtbruin met een dun vachtje, geen gezicht dus. nu start ik Z1 en alle andere paarden staan er in de winter perfect geschoren bij, maar de mijne dus niet, omdat die heel de dag buiten staat.
met een deken+hals hoop ik die dikke vacht op zn hals te voorkomen

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:07

als je dan toch een deken met hals wilt, wat ik ook wel kan begrijpen Knipoog neem dan een rambo... dat zijn echt perfecte dekens

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:12

Ik hebb de Rambo WUG Plus, met hele hals dus, en die bevalt super!!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:22

Ik wil ook graag een deken met hals .
Maar ik hoor ook van alles met manen af schuren Verward
Mijn paard zijn lichaam is altijd lekker glad maar in de hals is het net een beer Haha!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:24

Ik heb die verhalen ook gehoord, vooral met een halve hals. Daarom ben ik voor een hele gegaan Haha!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 13:08

Ik heb deze (de rode) en had ik hem maar hier ( www.theequestrianstore.com) gekocht want daar scheelde het enorm ( ik betaalde 315 euri en daar kost de deken 245 euri, je hebt dan wel 20 euro verzendkosten, maar geloof boven de 290 euro maar 10 euri verzenden), heb er al meer dekens besteld en geen problemen gehad met verzenden, duurt alleen wat lang.

Afbeelding

Dit is de rambo Plus turnout heavyweight, zie site, super deken, maar toch aan het eind van het seizoen iets manen af geschuurd (verstikt).

Het "kalere"stuk manen was denk ik zo'n 10 cm.

Je hebt nu ook een mooiere uitvoering waar je de hals van af kunt ritsen, tja toen had ik net deze gekocht Verdrietig

Maar ik denk dat je dat met iedere deken hebt, die van mij staat er ook dag en nacht mee buiten en denk dat het dan sneller "stikt"dan wanneer het paard er alleen overdag mee buiten staat.

Succes

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 13:11

Ohhh die is mooooiii curly2day Bloos! Haha!

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 13:23

Ik kan een deken met hals alleen maar aanraden! Ook de mijne had (alleen) op de hals een hele dikke vacht. Een drama met rijden. Maar omdat hij ook met slecht weer een paar uur buitenloopt wilde ik hem niet scheren. Tot ik op internet deze deken tegenkwam. Heb hem besteld en mijn paard toch geschoren. Dat was het eerste weekend van December en de rest van de winter is hij mooi dun in de haren gebleven (itt tot andere paarden bij ons op stal met een "normale" deken.

Ook wat betreft de manen niets dan lof over de deken. Hij heeft hem in totaal 4 maanden opgehad (heb de Medium versie met 220 grams voering) en de manen waren er eerder mooier op geworden! Mijn paard heeft overigens de hele zomer met de Bucas Buzz/off Full Neck buiten gelopen en ook daar hebben zijn manen niets van geleden. Rambo is persoonlijk verre van mijn favoriet. Iemand op stal waar ik afgelopen winter stond heeft de Rambo Wug (halve hals). Schuift alle kanten op. Daarnaast heb ik een Rambo (wel standaard model) gehad en qua pasvorm was dat een drama met mijn paard. Heb hem maar heel snel weer doorverkocht. Ik blijf zweren bij WB OK dan! .

Renske: heb je ge'pbt

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 13:30

Ik heb deze:

Afbeelding

Landa (bst.nr.: 60077)

waterdicht, ademend
zonder hals, halsstuk apart verkrijgbaar (60.074)
600 D ripstop polyester
220 grams vulling
polyester/katoen voering
210D nylon voering borstdeel
vuilafstotend
getapete naden
€ 115.00

Weatherbeeta Landa Halsstuk (bst.nr.: 60074)

Waterdicht halsstuk o.a. perfect passend bij de Weatherbeeta Landa
€ 58.95

Van Divoza. Hij is lekker zacht van binnen en fijne stof. Ik heb hem nog niet kunnen gebruiken dus ik ben zelf ook benieuwd. Maar ik geloof dat ik wel blij ga zijn met deze deken

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 13:34

Ik heb de Rambo surpreme en dat is met aanzetbare nek en die bevalt echt super!!
Klopt trouwens inderdaad van die manen ja!! Mijn paard heeft ook een jaar altijd met hele hals gestaan en die hield geen manen over!! Vandaar de aanzetbare nek dan kan ik zelf kiezen wanneer niet een nek en wanneeer wel....