stoppen met paardrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jepsica

Berichten: 2963
Geregistreerd: 14-08-04

stoppen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 17:35

ik heb een vraag!
al een tijdje vraag ik me af of ik paardrijden nou echt wel zo leuk vind. ik rij al 8 jaar en heb nu 7 verzorg paarden. ik rij 4 dagen in de week. alleen nu van de zomer heb ik 2 weken niet gereden omdat ik het zat was. en nu ging ik weer rijden en vroeg ik me zelf af of ik het nou echt wel zo leuk vind. maar ja wanneer beslis je om te stopppen of niet?? hoelang denk je daar over na. Verdrietig

p.s. vraag aan instructeurs, kan dit een dipje zijn, of moet ik gewoon stoppen? Verward

xxjepsica

Toskatje
Berichten: 180
Geregistreerd: 08-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:40

ik heb dit probleem ook
ik ben het zat om altijd maar die rondjes in de weide te doen veel liever op een piste+mijn pony is een beetje oud en ik zal er ook niet veel van leren maar ik zie die paarden toch zeer graag hoor maar het is gwn dat ik niet evolueer

Natasjaa

Berichten: 2762
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:42

t kan heel best zijn dat t een dipje is maar dat moet je toch voor jezelf bepalen, jij moet er mee verder.... of niet...... succes met je keuze

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:44

ja miss is het ff een tijdelijke dip, dat heb ik ook een keer gehad en toen miste ik het echt enorm later en weet gewoon dat ik er verder mee wilt gaan

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:54

ik denk een dipje, als je dan gewoon een tijdje stop, gaat het meestal na een paar maandjes weer kriebelen. en dan weet je dus dat je toch nog leuk vind

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:57

ik ben het met alikesflame eens, ik heb het ook wel gehad, bij mij heeft het erg geholpen dat ik nu met een groepje rij (veel gezelliger) en les heb( zodat ik verder kan, weet wat ik moet oefenen en hoe)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:58

heb ik ook gehad. en nu naar 3 jaar gestopt te zijn rij ik weer. in die 3 jaar heb ik het wel gemist hoor vooral met lkkr weer

-xxx-willeke

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:58

mijn zus en nicht stopte er ook oppeens mee, na zolang rijden, en ze reden ook wedstrijden enzo, tot dat ze erachter kwamen dat er meer in het leven was dan alleen paarden.

En als je je zoiets bedenkt, dan zou ik stoppen, het is zonde er dan nog veel tijd aan te besteden als je er steeds met tegen zin heen gaat....

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:04

Ik denk dat het echt een "paardendipje"is.
Misschien is het een idee om een stapje terug te nemen.
Ik bedoel 7 paarden voor de fun gaat op een gegeven moment ook vervelen lijkt mij.
En met 1/2 paarden kan het netzo leuk zijn toch?
Misschien krijg je dan wat rust in je donder en geniet je er meer van.
Is wel het proberen waard lijkt mij.

mel_kreeft

Berichten: 755
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Warwick University (en in de vakanties in Sassenheim)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:10

ik zou stoppen, en na een half jaar ofzo terug kijken en tegen jezelf zeggen van "mis ik het rijden + verzorgen enzo?" als dat zo is kan je altijd nog gaan rijden. Mis je het niet, dan weet je dat ook weer.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:33

Wat mijn voorganger zegt, je komt er vanzelf achter als je even stopt, alleen de vraag is gaan je verzorgpaarden dan naar iemand anders, want dat is natuurlijk een risico dat je neemt. Met tegenzin rijden, daar wordt eigenlijk niemand beter van, jij niet en je verzorgpaarden niet.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:34

Dipje is mogelijk, het kan ook zijn dat je andere interesses hebt gekregen. Geen ramp. Ik heb een tijdje een mega dip met mijn band gehad, ik was het helemaal zat en compleet uitgekeken. Nou toen een paar weken niet gespeeld, toen begon het toch weer te kriebelen.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:39

Ik zou gewoon een break houden, even met iets anders bezig zijn. En anders een tijdje niet rijden, alleen poetsen, frutselen, wandelen.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:42

Ik heb het ook gehad, reed 6 jaar zelfde manegeles Lachen Vriendin gaf les, dus altijd megagezellig. Hele leuk groep, maar toch baalde ik wel. Groep viel uit elkaar, steeds meer kleine blagen, ik was de oudste, en ik leerde niks meer.
Andere lessen waren ook geen optie, want daar waren weer andere instructeurs, en ik ben daar niet zo'n makkelijke in. Nu heb ik een pony (naja verzorg, alleen eigenaresse komt nooit meer) en ik vermaak me weer volop. Vanmiddag met allemaal kleine ponyblagen lekkerland-viesland gespeeld zonder zadel, geweldig *LOL*

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:42

Of je zoekt iemand om mee samen te gaan rijden!! Paarden zat zo te lezen Knipoog

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:50

maak het weer uitdagend.. ik weet niet hoe je met je paardjes rijdt.. spring je, dressuur je, recreatief..? probeer eens wat anders en zorg dat je iets nieuws kan leren en dat je weer iets heb om voor te oefenen!

Heb ook een dip gehad.. heb 1,5 jaar met mn paardje moeten wandelen door een gebroken been.. zolang mn paardje het leuk vind maakt het mij ook niet uit.. maar toen het vriesde, waaide en regende en ik die knol ook nog moest mee trekken begon ik ook aardig te twijfelen of ik het er nog wel voor over had.. komt goed;)

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:53

Ik zou misschien even een pauze pakken. Wat minder rijden of zo. Misschien een paar verzorgpony´s laten gaan. Is misschien wel moeilijk, maar dat het wat rustiger is en je het paardrijden weer leuk kan gaan vinden. Als deze dip heel lang duurt denk ik dat het beste is om gewoon te stoppen. Daarna krijg je wel weer een keer zin als het echt in je hart zit.

Succes met het nemen van je beslissing.

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 19:00

ik had dat op een gegeven moment ook.Ik vond al die rondjes rijden niet leuk meer.Ik ben toen een keer buiten gaan rijden op mijn verzorgpony.En sinds dien vind ik het veel leuker.Als het lekker weer is wat lekkers mee nemen en af en toe stoppen halster mee nemen zodat je pony kan grazen heerlijk vind ik dat en dan op de manege rij ik 1 keer in de week en dat vind ik wel genoeg.Ik zorg altijd dat ik lol met die pony heb en dan word rijden veel leuker! echt!

jeppie
Berichten: 20
Geregistreerd: 22-08-04
Woonplaats: hof van twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 19:01

Heb hetzelfde gehad ,7jaar geen wedstrijd gezien,alleen wel het paard aangehouden en heel af en toe gereden,meer voor de fun en als het mooi weer was.Nu rij ik weer en vindt het nog leuker als voor de tijd.Maar je moet het natuurlijk zelf ondervinden,succes!!!!

Jeppie

jepsica

Berichten: 2963
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 22:22

bedankt voor jullie tips! maar het is niet dat ik het zaai vind maar ik irriteer me er steeds aan als die beesten weer eens iets niet willen, zoals btje oprichting enzo. doe je zo je best en lukt het niet. paarden op zich zijn heel leuk. maar het paardrijden gaat gewoon niet zo. oh als extra info ik rij 6 lessen in de week, dus ik pruttel niet zlef wat aan. vij rijden is ook geen optie dat vind ik helemaal oer saai

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 22:29

Ik ga ook voor het dipje, heb zelf bijna hetzelfde gehad, na een tijdje leek niets meer te lukken en had ik het helemaal gehad, maar ik heb doorgezet en na een maandje of 3 was het weer helemaal leuk Lachen

naatdrenk
Berichten: 25
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: alphen aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 22:32

ik zou niet meer zo veel rijden en ook andere dingen gan proberen dan kom je er vanzelf achter of je het wel wilt blijven doen want zo te lezen zit er geen afwisseling in probeer meerdere dingen te doen die ook leuk lijkt kom je er snel genoeg achter

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:42

Ik denk ook dat het een dipje is, heb het zelf nooit gehad nou ben ik ook wel een zogenaamde die-hard, maar heb het om me heen wel veel meegemaakt.

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 00:17

ik heb dat ook wellus
je moet gewoon pas gaan paardrijden als je zin hebt..
tis geen verplichting ofzo

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 08:36

Toen ik me dipje had. ging ik omdat ik er af ging op ponykamp en dat vond ik supper.Maar op die mange had ik maar 1 buitenrit gehad.Dus naar 7 jaar was ik het zat om rondjes te lopen en omdat ik niks bij leerden.Nu heb ik een manege gevonden waar we verschillende dingen doen.Ik kon niet eens wijken Verward en dat heb ik nu ook weer bij geleerd.En op de manege waar ik nu rij kunnen we ook buitenritten maken en dat is helemaal supper.En als ik volgend jaar me eigen pony heb kan ik helemaal zelf weten wat ik wil doen *LOL*

-xxxx-willeke