Omdat ik er toch steeds aan moet denken wil ik jullie even om je mening vragen.
Ik was vandaag op stal en we hebben 2 hengsten die we nu gaan inrijden. Ik heb dat nog nooit gedaan maar ik heb wel een idee hoe ik het zou aanpakken. Het was de 2e dag dat we met ze bezig waren. We hadden een hengst vastgezet op de poetsplaats maar het lukte niet om de achterhoeven uit te krabben want dan begon hij te trappen. Dus de eigenaar ging dat wel even doen. Het lukte niet. Het paard trapte, ging een beetje dribbelen op ze achterbenen, gleed steeds weg.. vanalles. Nou heeft de eigenaar hem af en toe een paar trappen gegeven omdat hij dan ze been raar wegtrok en wilde trappen. Maar als je het dik 15 min heb staan proberen en het lukt nog steeds niet en het paard staat helemaal te trillen van angst en je trapt hem dan nog steeds terug dan snapt hij het toch ook niet? Ik zou hem echt niet trappen. Het was pas de 2e dag. En wat Anky gisteren ook zei in het programma van haar masterclass.. je kan een paard niet straffen als hij hetgeen nog niet geleerd heeft. Ze zei (wat ik me haast niet voor kan stellen, maar zei zal het beter weten) dat na 400x een paard iets pas echt snapt. Dus dan moet je helemaal na 2x niet verwachten dat je lekker ze hoeven uit kan krabben. Ok hij hoeft je niet verrot te trappen maar ik vond dit niet echt de goede weg om hem ze hoeven uit te laten krabben..
Maar zie ik dit nou verkeerd of is dit nou een goede manier?
Natuurlijk kan je het verhaal beter begrijpen als je er zelf bij bent geweest maar ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb verteld zodat jullie je mening kunnen geven

)
en zoals Lenn al zei.. denk ook niet dat hij het de volgende dag met een leuk gevoel over doet