Hoe paard aanpakken tijdens buitenrit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:35

mijn paard heeft er ook wel eens een handje (eeeh, hoefje) van gehad om harder terug te lopen dan heen. Niet zo extreem als hier (hij draaide niet uit zichzelf om) wat bij mij hielp was, als je thuis komt, nog even in de bak te rijden. Gewoon oefeningen ofzo. Dan heeft hij niet alleen maar beloning als hij thuis komt... Alleen bij jullie/jou is het niet alleen ongehoorzaamheid...
succes ermee!

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:45

Onze paarden vinden het juist leuk om naar buiten te gaan, ook alleen...
Wat Fiek zegt vind ik wel slim, gewoon thuis aan het werk zetten als je terug komt omdat ze vervelend deed.
Verder zou ik niet goed weten wat je eraan kan doen, misschien ook soms samen met iemand een stuk gaan rijden zodat je paard het leuker gaat vinden om naar het bos te gaan. Op zich zou een paard het namelijk wel leuk moeten vinden zou je denken...

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 18:09

Citaat:
ah, die van mij was totaal niet angstig...eerder "ik heb echt geeeeeen zin om van stal en maatjes weg te gaan dus laten we lekker terugkeren, ok?"
Joh...op zo'n een zat ik er dus gisteren!

Citaat:
Waar jullie allemaal rijden zijn zeker geen sloten?!

Jawel hoor, hoe veel wil je er hebben? 1 ding is leuk: Lady lijkt water juist te vermijden dus draait de andere kant op (hahah, slim paard *LOL* )

Verder neem ik morgen iemand mee op de fiets eens kijken of ze het dan anders doet??? Bedankt voor de tips