Wat voor pony voor meisje van tien?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:21

mijn dochter is 14 en half en rijd nog lekker rond op haar kruising shet x dartmoor van 1.13m.
Maar ik zou het gewoon proberen hoor met de new forrest,grote kans dat het goed gaat.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:27

Ik was ook voor de NF gegaan
Onder goede begeleiding uiteraard. Denk dat die 2 nog best van elkaar kunnen leren Knipoog

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:09

Gewoon kijken hoe het gaat met de NF!
Het duurt meestal toch wel 1/2 jaar voor je echt naar elkaar toegegroeid bent.
Een ervaren pony die al wat ouder is (en geen wedstrijdstress meer heeft) is ook wel heel prettig als ze wedstrijden wil gaan rijden.
Als je hulp nodig hebt met de NF gil je maar hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:33

Heb je geen vriendin of kennis met een betrouwbare pony? In mijn kennissenkring verhuizen de ponies eigenlijk van kennis naar kennis, als de een eruit gegroeid is kan de volgende er weer mee verder. Wel zo veilig kopen en prettig verkopen als het een hele goede bekende is.

cobiie

Berichten: 7307
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:38

Als de NF pony er toch al staat en je de overstap pas in het voorjaar wil laten plaatsvinden. Dan kan de NF pony toch nog mooi een half jaartje worden doorgereden door iemand, zodat dat de overstap wat makkelijker maakt.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 12:50

horselover23 schreef:
Als de NF pony er toch al staat en je de overstap pas in het voorjaar wil laten plaatsvinden. Dan kan de NF pony toch nog mooi een half jaartje worden doorgereden door iemand, zodat dat de overstap wat makkelijker maakt.



We hebben idd de beslissing genomen om het met de new-forest te gaan proberen. Zoals je al zegt, hebben we nog een half jaartje de tijd om haar wat manieren bij te brengen Haha!
Ik heb zelfs al van verschillende mensen het aanbod gekregen hierbij te helpen, dus dat moet goed gaan komen.
De pony is op zich namelijk best heel erg braaf maar gewoon nog onervaren.

Iedereen bedankt voor de reacties. Dat heeft goed geholpen om alles eens op een rijtje te zetten.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:27

Ik denk dat een groot deel van bokt het met jullie beslissing eens is Knipoog

Ik vroeg me alleen af; heb je dit ook aan je dochter voorgelegd? Dus de keuze: Met je pony alles samen leren en met elkaar "groeien", met de kans dat je niet heel binnenkort kan gaan starten (landelijk)
Of een andere pony waar ze wel mee kan starten maar die misschien een minder grote uitdaging is?

Zij gaat tenslotte de pony rijden, dus haar ambities zijn ook belangrijk...

(overigens vond ik het argument dat je met de NF wel leert dat je moet trainen voor je wedstrijden, en ernaartoe moet groeien, zonder direct in de prijzen te vallen, heel erg goed! Zo leer je wel relativeren!)

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:48

irene schreef:
We hebben idd de beslissing genomen om het met de new-forest te gaan proberen. Zoals je al zegt, hebben we nog een half jaartje de tijd om haar wat manieren bij te brengen Haha!
Ik heb zelfs al van verschillende mensen het aanbod gekregen hierbij te helpen, dus dat moet goed gaan komen.
De pony is op zich namelijk best heel erg braaf maar gewoon nog onervaren.

Iedereen bedankt voor de reacties. Dat heeft goed geholpen om alles eens op een rijtje te zetten.


Ik kan je echt niet overhalen om het met een hele lieve haflinger te proberen??? Clown *LOL* Schijnheilig

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:53

Amulet schreef:
Ik kan je echt niet overhalen om het met een hele lieve haflinger te proberen??? Clown *LOL* Schijnheilig


Haflingers zijn ook wel lief, maar ik denk niet voor een kind van 10. Natuurlijk wel lief, maar misschien niet erg geschikt. Bovendien is een super lieve haflinger niet makkelijk te krijgen.
Veel zijn erg koppig en meer voor een enigszins gevorderde ruiter...
En een new forest is toch ook lief? Tong uitsteken