Ik zit met een klein probleempje. Ik rijd om de zoveel tijd eens bij een manege bij mij in de buurt een strandrit van ongeveer 3 uur lang. Mijn nichtje van 13, die nu haast 2 jaar ook paardrijd en ook helemaal gek is van rijden wil graag een keer met mij mee om zo`n strandrit te maken. Ik was razend enthousiast en had gelijk met een: Dat lijkt me een gaaf !!
geantwoord. Maar mijn vraag is nou: Is het wel verstandig om haar nu al me te nemen? Ze is niet bang aangelegd en is vrij stevig gebouwd. Verder vind haar moeder het ook goed als ze mee zou gaan. Kijk ik vind het natuurlijk heel erg tof om haar mee te nemen, maar ik weet zelf hoe hard dat gaat op het strand en vooral in die duinen. Je moet echt goed opletten en vooral weten wat je moet doen als je paard bijv. op hol slaat ( wat ik de vorige keer heb meegemaakt op zo`n strandrit) Ze is echt zeker niet bang aangelegd en als ik zeg "dat het best wel hard gaat" vind ze het juist leuk, een soort uitdaging. Ik vind het allemaal prima maar het blijft natuurlijk knagen...Wat zouden jullie zeggen of doen in zo`n situatie?? 
Zelfs manegepaarden zullen dan waarschijnlijk niet de rust zelve blijven.