) bij Divoza en zag daar een geweldig tweedehands 15" zadeltje liggen. Mooi degelijk zadel, brede boom, met ring voor staartriem, ziet er super uit.Ik helemaal idolaat van dat zadel, steeds er weer heen lopen, riep dat ik er geen geld voor had.
Het ding is 150 euro...
De hele week erover nagedacht : Ik wil dat zadel!
Nou ja, even wakker geworden en serieus na gaan denken.
Ik heb nu een pannekoekzadel voor Bas, dat heb ik gekocht in eerste instantie om hem gewoon aan een zadeltje op zn rug te laten wennen, we hadden er toen niemand voor die erop kon rijden, dus hoefde ook geen 'gewoon' zadel.
Inmiddels hebben we een leuk meisje als verzorgster die ik graag op Bas wil laten rijden, ze heeft er al een paar keer op gezeten en mee gestapt, met dat platte zadeltje.
Nou vind ik dat eigenlijk niks, als ze rijden gaat wil ik dat ze ook een beetje met dr kont op een degelijk zadel zit, en vind het zelf ook mooier dan een bruin platje.
Kortom: Er komt voor Bas een goed zadel, daar ben ik al over uit, en betalen kan ik het toch ook wel, heb net weer een week gewerkt en weer wat centen binnen

Het moet geen peperduur zadel worden, die 150 euro sprak me wel aan.
Maar nou vraag ik mij dus af: Dat zadel dat ik zag, of een compleet nieuw zadel met alles erop en eraan zoals je zoveel aanbiedingen van ziet op internet ( Interhippique, Zadelmarkt etc )
Je ziet dan complete zadels ( met singel,beugels,beugelriemen, soms met sjabrak en hoofdstel er nog bij ook ) voor 99 - 125 euro... ik kan me haast niet voorstellen dat dat super kwaliteit is.. dat dat lang mee gaat.
Ik weet dat er veel zadelmarkt topics zijn maar dit gaat niet specifiek over zadelmarkt, maar gewoon of dat soort advertenties te vetrouwen zijn ?
Dat zadel waar ik idolaat van ben heb ik goed bekeken, in handen gehad, leer voelde goed aan, zag er goed uit.
Die aanbiedingen doen mij zo goedkoop aan, weet niet of dat nou door de prijs komt of echt door het plaatje.
Wie kan mij een beetje wegwijs maken ? Wie zou wat doen ?
) oplag. En op Nicy, de pony van m'n zusje, ligt een Wintec 2000. Allemaal stuk voor stuk super zadels.