Geld lenen om paard te redden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:06

Ik heb wat op m'n spaarrekening staan, daar vertrouw ik op. Mocht dat te weinig zijn dan zou ik eventueel bij familie wat lenen. Dan moet echter de kans van slagen wel groot zijn. Ik twijfel of ik geld zou steken in een paard waar ik daarna alleen nog maar naar mag kijken (en dus niet meer voor gebruik geschikt zou zijn).

Verzekeren geloof ik niet in. Stel dat ik m'n paard voor 2000-2500 euro zou verzekeren, dan zou dat betekenen dat de verzekering alleen dat bedrag dekt. Tja... dat kan ik ook wel van m'n spaarrekening betalen. Dan stort ik dus liever de premie op m'n spaarrekening.

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 16:08

Barb77 schreef:
Dus, zoals je het nu brengt, is het geen lenen om je paard te redden, maar geld lenen om jou te trainen. Dan doen natuurlijk, je krijgt het heus wel onder de knie. DAcht dat je niet zeker wist of het nou uberhaupt wel goed gaat komen, omdat hij toch best (over)gevoelig blijft.


Je zou het zo kunnen stellen ja, maar helaas heb ik het niet zo hoog op van mijn eigen rijkwaliteiten

En of het uberhaupt goed gaat komen: hij wordt nu natuurlijk super goed getraind, ik zal dat niveau van training nooit kunnen halen, dat is niet negatief, dat is gewoon realistisch.

Dus: ik vraag me af of het rijden van hem op
mijn niveau, voldoende zal zijn ja, om hem op lange termijn goed te houden. Daarom noem ik de toekomst onzeker. Undersnap?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:10

Moeilijk hoor!

Kijk denk je dat je op korte termijn dusdanig vooruit gaat in je paardrijkunsten dat je het dier wel kan gaan rijden op het nivo dat nodig is?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:12

Dan snap ik nog het verhaal erachter niet, de geschiedenis zeg maar. Wat heeft het paard dan? En waarom doet hij het in training wel goed en bij jou niet?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:12

Dit wordt idd een ander verhaal. Waarom lukt het je niet op de kunst onder de knie te krijgen? Waar heeft je paard last van?

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 16:15

Pipo schreef:
Moeilijk hoor!

Kijk denk je dat je op korte termijn dusdanig vooruit gaat in je paardrijkunsten dat je het dier wel kan gaan rijden op het nivo dat nodig is?


Ik heb echt geen flauw idee.
Ik ben tijdens deze training er achter gekomen dat ik niet de paardrijkunst maar de paardrij
verziek kunst beoefen Bloos! , anders was hij immers toch ook nooit in de problemen gekomen?

De trainster zegt altijd dat het moeilijker is iets af dan aan te leren. Dat geldt natuurlijk zowel voor mij als mijn paard!

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 16:17

griebels schreef:
Dan snap ik nog het verhaal erachter niet, de geschiedenis zeg maar. Wat heeft het paard dan? En waarom doet hij het in training wel goed en bij jou niet?


Dit betreft een (klinisch) hoefkatroller welke door trainingsmethode AdB weer opgelapt is. De reden dat hij het in training wel goed doet is het feit dat de trainster de kunst van het rechtrichten wel beoefen en ik niet.

En geloof me: die kunst leren is GEEN makkelijke opgave.
Of ben ik nu de grootste paardrijkluns op deze wereld Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:21

Corine schreef:
Dit betreft een (klinisch) hoefkatroller welke door trainingsmethode AdB weer opgelapt is. De reden dat hij het in training wel goed doet is het feit dat de trainster de kunst van het rechtrichten wel beoefen en ik niet.

En geloof me: die kunst leren is GEEN makkelijke opgave.
Of ben ik nu de grootste paardrijkluns op deze wereld Verward


Nee dat ben je helemaal niet! Je bent al zover dat je weet dat je het niet onder de knie hebt. De meeste mensen geven gewoon het paard de schuld.

Als je het weet kan je er wat aan doen, maar dat is denk ik heel erg moeilijk. Het is natuurlijk de eerste vereiste om goed te leren paardrijden, maar dat kost je bloed zweet en tranen. En ik weet niet of Rubel daar de tijd voor heeft.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:22

Nee hoor, er zijn er vast meer die dat fout doen. Ikzelf miss ook wel, maar ik ben er nog nooit op gewezen, dus ik zou het ook niet weten.

MissMarjo
Berichten: 27
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:25

Ik zou zeker geld lenen om mijn pony te reden alleen als er minder dan 20% kans was om hem te reden dan zou ik er voor kiezen om hem in te laten slapen.

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 16:25

Pipo schreef:
En ik weet niet of Rubel daar de tijd voor heeft.


En dat is nu precies wat ik bedoel...

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:30

Corine schreef:
En dat is nu precies wat ik bedoel...

Hij heeft m.i. de tijd als hij gedurende jouw leren rijden ook door een AdB-persoontje (recht)gereden wordt. Daardoor blijft hij goed lopen. Maar daar komt dan wel weer een financieel plaatje bij kijken.

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 17:39

Barb77 schreef:
Hij heeft m.i. de tijd als hij gedurende jouw leren rijden ook door een AdB-persoontje (recht)gereden wordt. Daardoor blijft hij goed lopen. Maar daar komt dan wel weer een financieel plaatje bij kijken.


Haal dat "tje" maar weg hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 19:00

Maar die investering is wel een investering in jezelf, waar je je hele paardrij leven plezier van zult hebben en uiteraard je paard en evt. toekomstig paard ook.

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 19:08

runningkawa schreef:
Maar die investering is wel een investering in jezelf, waar je je hele paardrij leven plezier van zult hebben en uiteraard je paard en evt. toekomstig paard ook.


Ben ik met je eens, die investering is het ook dubbel en dwars waard als ik zeker zou weten dat het goed zou komen.
Maar zoals ik al zei en me afvroeg, heeft het paard daar de tijd voor, als ik zoek, zoekt hij ook, want hij is natuurlijk nog niet helemaal bevestigd.

1 kleine misstap en hij valt weer terug.
Die misstap zal hij maken als IK een fout maak.

Daarom dus de vraag: heeft het paard die tijd, die ik nodig heb om alles goed te leren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 19:09

Of hij is je prefecte leer paard
hij is meteen duidelijk als jij het niet correct doet.

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 19:17

runningkawa schreef:
Of hij is je prefecte leer paard
hij is meteen duidelijk als jij het niet correct doet.


Zegt trainster ook altijd, alleen: gaat dat op den duur niet ten koste van hem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 19:19

Misschien wel, misschien ook niet
toekomst kijken kan niemand

Maar wie zegt als je hem verkoopt dat die ruiter dat wel goed met hem kan?

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 19:22

runningkawa schreef:

Maar wie zegt als je hem verkoopt dat die ruiter dat wel goed met hem kan?


Dat zegt ook niemand natuurlijk.

En verkopen is zowiezo geen optie, aangezien ik bij overdracht van de verzekering hiervoor heb moeten tekenen.

Hoe dan ook, hij blijft tot zijn dood bij mij.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 19:34

Als het waardig is voor het paard wel, als het alleen is, om dat ik haar niet kan missen, nee dan niet, dan kies ik voor een waardig afscheid.
Ik heb een spaarrekening met een flink bedrag, en ouders die zullen toeschieten, maar als het niet meer realistisch is, en mijn paard lijdt er alleen maar onder, nee dan niet.

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 19:37

Ethelate schreef:

Ik heb een spaarrekening met een flink bedrag
, en ouders die zullen toeschieten, maar als het niet meer realistisch is, en mijn paard lijdt er alleen maar onder, nee dan niet.


Jij hebt nog een spaarrekening Haha!
Die van mij is nihil en behoorlijk geplunderd Haha!