Vinden jullie dit gek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Vinden jullie dit gek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 00:03

Zucht zoals jullie weten heb ik 3 hafburgers.

1 naarling en 2 volwassen merries. Nu rijd er altijd 1 meisje (een vriendin van mij) op 1 van mijn haflingers en de ander rij ik zelf (dit puur om haar een plezier te doen en we rijden zo ook lekker samen)

Nou iig ik ga morgen op vakantie...een buurmeisje gaat de paarden en nijnen voeren, maar mijn ubermakke haf (waar ik altijd op rij) is naar de hengst dus die kan ze niet rijden.

Heeft mijn vader gezegt dat ze wel op de ander mocht...

Dat meisje heeft 2 jaar niet gereden en heeft altijd wat gekneusd, gebroken etc.

En zoals jullie weten noem ik haar puberhaf.....het is een jonge haf van 4 jaar en die is niet echt gemakkelijk verder met rijden Als je klikt is ze weg, als je haar iets been geeft is ze weg. Marjoes (meisje wat er altijd op rijd en af en toe ik) is hard bezig met de training van haar. Daarbij komt ook nog dat ze buiten makkelijker is dan in de bak.
Ik en Marjoes zijn de enige die er nog niet afgevallen zijn voor de rest nog 4 op gereden allemaal eraf gevallen.
En ze heeft daarbij ook nog eens een hekel aan vreemden...zo vaak ziet ze dat meisje niet..en al helemaal niet in de wei o.d.

Vind je het nu gek dat ik het haar heb afgeraden er op te gaan?

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 00:11

nee hoor dat vind ik helemaal niet gek, ik zou trouwens precies hetzelfde doen, dalijk komen er nl ongelukken of je paard word verpest. en helemaal nu ze getraind word zou ik er geen andere oplaten

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 00:22

Ik zou het ook afraden, buiten dat er ongelukken met haar kunnen gebeuren kan ook jouw training een deuk krijgen.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 00:38

Helemaal niet gek! Normale reactie zelfs. Erg fijn dat ze je pony komt voeren, maar daar hoeft jullie training niet onder te leiden. Komt nog bij wat er allemaal aan ongelukken kunnen gebeuren als je er niet bij bent...

_Margarita_

Berichten: 2333
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 10:17

nee heel slim dat je het haar heb afgeraden, jij bent dan wel op vakantie, maar het blijft jou paardje, en dus ook jou verantwoordelijkheid.. Stel je voor je komt terug en dat meisje zit thuis met een gebroken been.. je zult je daar heel naar over voelen.. En omdat je op vakantie ben ben je er zelf ook niet bij om in te grijpen. Heel slim dus om haar niet te laten rijden, vooral omdat je er zelf al geen vertrouwen in heb.. Je moet zelf ook met een gerust hart op vakantie kunnen..

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 10:44

Ik zou het haar zelfs verbieden. Wie weet wat er allemaal gebeurd als jij op vakantie bent? Ze kent het paard niet, heeft een tijd niet gereden, en je weet ?niks? van haar rijervaring af. Wat als er wat gebeurd? Wie is er dan verantwoordelijk? Jij, natuurlijk. Laat haar na de tijd rijden, als jij er weer bent, dan heeft ze iig begeleiding.

Zo gaat het bij de verzorgpony van m'n zusje ook. Nu dee 'echte'verzorgster op vakantie is, verzorgt zij de pony. Ze mag niet rijden ofzo, en (voor wat ik begrepen heb) mag ze, als de verzorgster er weer is, er een keer of paar keer op rijden.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:42

Wat een typische 'vaderstreek'... Ik vind het zeker niet gek, strax gebeuren er nog ongelukken! Hoe reageerde ze?

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:45

Ik zou precies hetzelfde doen

FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 18:31

Ik ben het overal mee eens!