Ervaringen met Interpolis?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:15

Ik heb deze week ook Sabiha in de uitgebreide verzekering van Interpolis gezet. Ik hoop ook maar dat het een goede keuze is geworden. Amev was bij mij afgedaan door het verhaal van Lundi. Ik heb bij Interpolis verschillende dingen gevraagd, ook n.a.v. het verhaal van Lundi...
Thanx daarvoor!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 12:18

oh dus dat was die verzekering van het verhaal van het paard van Lundi (vond het een heel naar verhaal) Mooi dat ik het nu weet dan staat mijn keuze helemaal vast.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:35

ik heb voor Whis en Shad Hipo (eigelijk amev hipo)
en ben tevree

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:35

Relrite, Velvet en de trailer zijn verzekerd bij Interpolis. Janneke en Zammy bij Amev, maar Janneke wil ik in januari over zetten naar Interpolis. Relrite haar verzekeringswaarde heb ik vorige maand laten verdubbelen, laten keuren bij een door Interpolis erkende DA en ze werd gelijk geaccepteerd. Er hoefde bij deze verhoging geen inspecteur meer langs te komen OK dan! . Ook met uitkeren heb ik goede ervaringen met interpolis. Met Amev Hippo heb ik ook nooit problemen gehad, maar ik vind Interpolis gewoon prettiger en goedkoper.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:38

Ik vind het alleen zo jammer dat de meeste alternatieve behandelings methodes niet verzekert zijn bij Interpolis.
Zo heb ik heel lang fysio gehad voor Onassa, maar dat viel er dus buiten.
En dit zijn toch dingen die wel geregelt voorkomen bij paarden met blessure's.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:44

Ik heb ook Interpolis. Ben meer dan tevreden!
Mijn volgende paard verzeker ik ook bij Interpolis.
Mijn paard heeft een naar ongeluk gehad in het bos een paar jaar terug en het grootste gedeelte van de rekeningen is vergoed. Het geld was er ook snel en ze deden er ook niet moeilijk over dat ik na een week pas een melding maakte van het ongeval (wond leek in eerste instantie veel minder ernstig).

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:46

Wise heb ik ook verzekerd bij interpolis. Amev was mij veelste duur en zat lang niet alles in wat ik wou hebben, dat moest er dan apart bij gedaan worden en werden de kosten nog hoger..
Een oud stalgenootje zit wel bij de Amev, haar paard is 16 en is alleen maar basisgedekt, dus zit niks bij alleen acuut afmaken en dood door brand of bliksem geloof ik dat dat is.. Dus daar heb je ook niks aan..

Enamorado

Berichten: 2026
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:24

uhm misschien even een andere vraag hierbij maar wat ben je nou per maand zo'n beetje kwijt?

stel je neemt het voorbeeld van dit topic.
paard van 12 jaar 4500 euro waard?

ik heb echt geen idee over wat voor een bedragen we het dan hebben.

(sorry voor de vraag tussendoor)

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 15:27

weet het niet precies maar geloof (inclusief poliskosten en belasting) zo'n € 486.00 voor een jaar. Staat een pagina op de site van interpolis waar je het kunt uitrekenen.

edit: even opgezocht

Uitgebreide paardenverzekering 337,50
Veterinaire kosten 150,00

487,50
Subtotaal 487,50
Poliskosten 3,50
Assurantiebelasting 34,37
Totale jaarpremie 525,3

Per maand is dan iets duurder toeslag van 6% geloof ik.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:19

Ik betaal voor dezelfde verzekering bij Interpolis (via ass.kantoor) ong 37,- p/m. Kan alleen maar per 3 mnd, 6 mnd of per jaar betalen. Bij mij komt er 5% bij omdat ik per 3 mnd wil betalen. Ik heb Sabiha verzekerd voor 3500,-

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:32

Velvet is nog op de oude voorwaarden verzekerd bij Interpolis met een waarde van 4500,- euro. Kosten 125.50 euro per kwartaal (niet helemaal op de cent nauwkeurig in ieder geval 125,.. nog wat Knipoog ).

Relrite was verzekerd voor 4500,- euro op de nieuwe voorwaarden. Kosten 137.50 per kwartaal, dit is dus al incl. die 6% extra toeslag voor het betalen per 3 maanden.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 19:27

We waren toch over interpolis aan het posten en ik moest opeens denken aan het feit dat Lanna uitgesloten is voor koliekoperaties omdat ze luchtzuigt. Nu heeft ze nog nooit koliek gehad en is inmiddels aangetoond dat de lucht niet ingeslikt wordt en er geen verband is tussen gaskoliek en luchtzuigen, dus ik dacht...ik stuur ze een mailtje...Of ze hun voorwaarden al eens hebben aangepast. Dat er ook al over gepubliceerd was, o.a. in de Bit.

Ik kreeg per omgaande een mailtje terug, dat het voorgelegd zou worden aan de adviseur-diergeneeskundige. En dat ik er van zou horen.

In ieder geval heel netjes! Ze hadden ook een standaardbriefje terug kunnen doen, dat het nu eenmaal zo was en altijd zo zou blijven Lachen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 21:35

Dat is zeker wel netjes dat ze het gaan proberen voor je. Hoop dat ze de voorwaarden gaan aanpassen want vind het inderdaad wel een beetje 'discriminatie'.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 07:20

Onassa schreef:
Ik vind het alleen zo jammer dat de meeste alternatieve behandelings methodes niet verzekert zijn bij Interpolis.
Zo heb ik heel lang fysio gehad voor Onassa, maar dat viel er dus buiten.
En dit zijn toch dingen die wel geregelt voorkomen bij paarden met blessure's.


Ik heb bij mijn vorige paard ook vanalles geprobeerd ,maar alternatieve behandelingmethodes zit bij geen enkele paardenverzekering in,ook niet bij de Amev/Hippo!
Dat is idd erg jammer!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 08:44

Bij mijn oude pony werd fysiotherapie wel vergoed door Amev..

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 08:53

Misschien ook wel handig na te kijken bij de voorwaarden: wat gebeurt er als je paard voor de sport waardeloos wordt?
Mag je 'm houden of zelf slachten of nemen zij 'm mee?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 09:03

lundi schreef:
Ik heb bij mijn vorige paard ook vanalles geprobeerd ,maar alternatieve behandelingmethodes zit bij geen enkele paardenverzekering in,ook niet bij de Amev/Hippo!
Dat is idd erg jammer!

Ok dank je voor de info dan weet ik dat ik daar niet naar hoef te vragen.