Alleen nu is het zo dat hij 1 hoefje anders ontwikkeld dan het andere(niet kreupel of zo,puur uiterlijk),als veulen geen last,laatste half jaar begonnen,en omdat er geen verbetering in lijkt te zitten willen we hem dus vaker en beter laten bekappen,en eventueel ijzer wat dus niet in de opfok kan.(ivm gevaar andere paarden door ijzer enz.)
Dus 1 sept komt hij naar huis,we zijn hem een aantal keren wezen bezoeken en een keer met hem naar emmeloord geweest en het is een echte goedzak tot nu toe,maar goed hij staat dan wel niet in buurt van merrie's.maar zoals ik al zij tot nu toe erg braaf,beetje lompig.
ik weet dat het dus per paard wel verschillend is hoe dit gaat,maar wanneer krijgen de mannetjes over het algemeen praatjes,en stel we laten hem castreren hoe lang duurt het dat je het 'effect' van de castratie gaat zien.
We hebben de paarden aan huis,en veilige hoge paddocks,dus het liefst houd ik hem hengst zodat hij lekker kan uitgroeien en vooral zijn hals is nog erg slap.
Dus liefst nog iig half jaar tot jaar hengst,tenzij we hem verkopen ondetussen.
Maar we hebben wel 2 merrie's op stal,die regelmatig hengstig zijn.(daar staat hij niet naast)
Deze zomer gaat hij dan verder paddock in maar goed dan is t al sept dus dat is hoogstens een maand,dan komt hij aparte graspaddock.
Ik hoor graag jullie ondervindingen van het houden van een hengst aan huis.
bedankt nathalie