Hoelang staan jullie paarden op de weide?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:09

Mijn paard staat het hele jaar door ongeveer 5 uurtjes per dag buiten. Heerlijk die regelmatigheid. alleen wat kort.
Zelf zou ik kiezen voor zeker 8 uur op het land of buiten, maar ja je zit vast aan de regels van de stal.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 14:11

Dat is idd vervelend ja..Die regels...
Maar af en toe is het niet anders...

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 15:01

Onze jaarlingen staan dag en nacht op de wei ook in de winter ... maar er komt nog een schuilstal. Maar als het weer te erg wordt halen we ze na huis. En onze andere 2 paarden staan op een pensionstallig en daar gaan ze van ongeveer half 10 sochtends naar buiten tot half 5 smiddags. En als het weer te erg is of het land te nat gaan ze omstebeurt in de bak.

nnniekje
Berichten: 232
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 16:24

Mijn paardjes staan in de zomer 24/7 in de wei, en in de winter staan ze enkel snachts binnen, of het moet heel slecht weer zijn of iets dergelijks.

krissie1985

Berichten: 3455
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Overijssel nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 16:29

mijn paardjes staan nu in zomer dag en nacht buiten, in de winter staan mij paarden tegen 4uur op stal!

Maar met mooi weer kunnen ze best dag en nacht buiten staan.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 16:36

24 uur per dag/nacht Haha! Gelukkig maar! Als de temperatuur gaat zakken komt er een dekentje op Syta, de rest gaan natuurlijk zonder.... en blijven nog dag en nacht buiten staan totdat het land te nat is o.i.d.

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:15

zomers dag en nacht -> gelukkig
swinters als het droog is overdag alleen

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 18:28

mijn paard gaat amper op de wei. iks ta nu op een stal die gelukkig wel wei er bij heeft.. zodat ik hem er wel eens op kan zetten.

ik heb hem vorige week 3 uurtjes erop gezet en meneer kwam er met vliegendeken, vliegenmasker en veel vliegenspray met gigantische bulten er van af. hij kreeg ff een allergische reactie... ik schrok me rot.. dus hij komt zolang het zulk heet weer is gewoon de wei niet op... ik graas wel een half uur aan de hand ofzo...

mijn paard full time naar de wei sturen zou ik nooi doen.. zeker niet met die verhalen die je tegenwoordig hoort, plus het feit dat ik wedstrijden rij en ikniet eerst 3 kwart jaar vollop ga werken en hem dan ineens voor 3 maanden de wei op gooi en ik in september weer van voor af aan kan beginnen.. vind ik zonde van mijn tijd...

Kendra

Berichten: 8758
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 20:30

gekke_koei schreef:
mijn paard full time naar de wei sturen zou ik nooi doen.. zeker niet met die verhalen die je tegenwoordig hoort, plus het feit dat ik wedstrijden rij en ikniet eerst 3 kwart jaar vollop ga werken en hem dan ineens voor 3 maanden de wei op gooi en ik in september weer van voor af aan kan beginnen.. vind ik zonde van mijn tijd...


Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'die verhalen' maar vind dat je een vreemde opvatting hebt over het nut van weidegang...........paarden vinden het leuk, bewegen is goed voor ze, het sluit beter aan bij de natuurlijke omgeving waar ze thuishoren, enz. enz.
Dat geldt voor wedstrijdpaarden net zo goed als voor 'andere paarden'! Je kunt namelijk gewoon iedere dag je paard even uit de wei halen om te rijden, snap je .

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:22

gekke_koei schreef:
mijn paard full time naar de wei sturen zou ik nooi doen.. zeker niet met die verhalen die je tegenwoordig hoort, plus het feit dat ik wedstrijden rij en ikniet eerst 3 kwart jaar vollop ga werken en hem dan ineens voor 3 maanden de wei op gooi en ik in september weer van voor af aan kan beginnen.. vind ik zonde van mijn tijd...


hoezo moet je in september opnieuw beginnen, omdat je paard 's zomers op de wei staat Verward Je paard leert zichzelf echt geen andere dingen aan of zo... Daarbij, niemand zegt dat je moet stoppen met rijden als je hem langer op de wei zet...

Mijn paard staat normaal gesproken zo lang mogelijk op de wei. Ze reageert echter allergies op insectensteken en daarom staat ze nu bijna alleen de avonden buiten. Dan gaat het wel. Als ik haar overdag in de hitte buiten zet dan komt ze bij elk geluid al op de poort afgerend om naar binnen te mogen...

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:26

Mijn pony staat nu 24/7 op de wei en in de winter een uurtje of 6 per dag.
Ideaal vind ik, zeker in deze omgeving.
Maar ik vind het ook erg belangrijk dat hij naar buiten kan met vriendjes, hij is mijn pony en ik ben ook verantwoordelijk dat hij gelukkig is en niet alleen ik.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 14:59

gekke_koei schreef:
mijn paard full time naar de wei sturen zou ik nooi doen.. zeker niet met die verhalen die je tegenwoordig hoort, plus het feit dat ik wedstrijden rij en ikniet eerst 3 kwart jaar vollop ga werken en hem dan ineens voor 3 maanden de wei op gooi en ik in september weer van voor af aan kan beginnen.. vind ik zonde van mijn tijd...


Met Ninla rijd ik ook wedstrijden...Maar ze gaat nog wel de weide op!
Die paarden lopen toch voor de rest heel het jaar en dat ene maandje vrij verdient ze dan wel..Het enigste wat ik doe is conditie opbouwen en dan pak ik het weer op...Maar ik hoef niet helemaal vanaf het begin weer te beginnen........
Laatst bijgewerkt door Ninla_ op 09-08-04 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 15:00

Lieke schreef:
Mijn pony staat nu 24/7 op de wei en in de winter een uurtje of 6 per dag.
Ideaal vind ik, zeker in deze omgeving.
Maar ik vind het ook erg belangrijk dat hij naar buiten kan met vriendjes, hij is mijn pony en ik ben ook verantwoordelijk dat hij gelukkig is en niet alleen ik.


Juist ja!
Wat je nu zegt,dat is echt een goeie!
Daar hou ik dus ook van!Ze werken zich al [af en toe] helemaal rot voor je!Dan mag je paard toch ook wel is lekker buiten zijn en zichzelf vermaken!

OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 15:05

Kendra schreef:
Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'die verhalen' maar vind dat je een vreemde opvatting hebt over het nut van weidegang...........paarden vinden het leuk, bewegen is goed voor ze, het sluit beter aan bij de natuurlijke omgeving waar ze thuishoren, enz. enz.
Dat geldt voor wedstrijdpaarden net zo goed als voor 'andere paarden'! Je kunt namelijk gewoon iedere dag je paard even uit de wei halen om te rijden, snap je .



Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 15:13

Kendra schreef:
Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'die verhalen' maar vind dat je een vreemde opvatting hebt over het nut van weidegang...........paarden vinden het leuk, bewegen is goed voor ze, het sluit beter aan bij de natuurlijke omgeving waar ze thuishoren, enz. enz.
Dat geldt voor wedstrijdpaarden net zo goed als voor 'andere paarden'! Je kunt namelijk gewoon iedere dag je paard even uit de wei halen om te rijden, snap je .


Inderdaad!! OK dan!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 15:17

Mijn paard wordt 's morgens buiten gezet en voor het voeren weer binnengehaald. Ze staan in een grote groep op een grote wei. Eigenlijk nooit problemen. Zelfs de vliegendeken is nog heel.

Mijn jaarling staat dag en nacht buiten. In de winter heeft hij een schuilstalletje.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 15:19

Zo te horen staan er toch veel paarden op de weide!
Toch wel fijn....Maar ja als je hoort over die ' mishandelaars ' Boos!
Waar ninla dan staat,word er goed opgelet,en is er een groot hek,en daar moet je doorheen met een sleutel,en erlangs of erover gaat niet want daar boven is schrikdraad,en dat wil je niet aanraken

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 15:37

Mareska staat in de zomer van 's ochtends tot een uur of 6 in de wei, als ze weer gevoerd worden.
In de winter is het een stuk minder, dan zijn het maar halve dagen en als het erg slecht weer is staan ze oook gewoon binnen.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 17:32

Die van mij moet ik zelf buiten zetten s' winters meestal in de paddock,als ik aan het mesten ben.Daarna rijden maar ligt er dus wel aan of de paddock vrij is. Scheve mond

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 19:33

ghehehehe nouw ben ik een keer het zeikpunt Haha! humor

wat ik bedoelde.. en trouwens een maandje maakt niet uit.. er zijn mensen die hun paarden 3 maanden of wel langer op de wei zetten.. dag en nacht.. er af en toe naar komen kijken maar dus absoluut niet meer rijden.. en dan vrolijk het nieuwe seizoen nog verwachten dat je paardje weer lekker die dressuuur in 1 keer op wil pakken.. over dat soort dinen heb ik het,..

ik heb een oud manege paard gekocht waar ik zoveel moeite voor heb gedaan om hem te krijgen hoe die nu is.. krijg les van seth bosman en ga dus echt niet dat gene weg gooien wat ik in al die tijd heb bereikt.. met 2 uurtjes per dag is hij net zo blij.. en komtie een keer niet op de wei?? je zal hemniet horen huilen hoor

en dat de wei beter bij het natuurlijke hoort is zo.. maar daar hoort rijden, poetsen, wassen, vlechten... noem maar op toch niet bij..
op mijn stal staan zoveel paarden die de wei niet opgaan maar waar alleen mee aan de hand wordt gegrazen..

sjaakiej

Berichten: 2
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: overyssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 19:38

een uur...

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 19:57

Danc staat het hele jaar door in een loopstal(gaat nooit dicht)
S zomers overdag naar buiten en als het erg lekker weer is en warm gaat ie dag en nacht....

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:00

gekke_koei"]
met 2 uurtjes per dag is hij net zo blij.. en komtie een keer niet op de wei?? je zal hemniet horen huilen hoor
[/quote]

Nee, dat doen ze pas als ze alleen zijn......... Lips are sealed

[quote="gekke_koei schreef:
op mijn stal staan zoveel paarden die de wei niet opgaan maar waar alleen mee aan de hand wordt gegrazen..


dus Verward Verward

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:05

Bij ons staan ze al een paar maanden 24/7 op het land, meestal gaat dat door totdat het slecht weer wordt, zo rond half oktober.
In de winter gaan ze alleen met goed en droog weer naar buiten.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:06

Mijn paardje staat 24/7 op de wei, in elk geval zolang het weer, en de horzels het toelaten...