Ik zal bij het begin beginnen:
3 maanden geleden ben ik begonnen met het leasen van een eigewijze maar lieve pony. Ik zou haar 1 dag in de week leasen en een meisje leaste haar al die andere 6 dagen. Niks mis mee, ik vond het prima
Totdat 2 weken terug
, weer hetzelfde verhaal: op de rechterhand niet van de hoefslag af... Geconstateerd dat de pony aan de rechterkant helemaal vast zit ( super harde stijve nek ) Maar het meisje rijd de pony op de dagen dat zij rijd altijd nageeflijk, maar niet echt op de goede manier
Het lijkt een beetje op zagen en is helemaal verkeerd
. De eigenaresse gaat met het meisje praten want als dit zo door gaat hebben we dadelijk geen leuke pony meer.
Maar goed, ik ging dus gisteren rijden en toen ik bezig was met opzadelen kwam er een vrouw naar mij toe. Zij rijd ook heel af en toe op de pony en weet wat er met de pony gaande is. Opeens zei ze tegen me: " Hé ik wil je een keer wel lesgeven want ja kijk, de eigenaresse en ik rijden de pony altijd dat ze echt moet werken met nageeflijk enzo en jij rijd maar gewoon figuurtjes rond en doet eigenlijk niks met dr." Ik was een beetje verbaasd dat ze dit tegen me zei.
Okee, ik kom van een manege waar ze me niet geleerd hebben hoe ik een paard nageeflijk moet rijden of hoe ik een paard moet laten wijken of laten appuyeren, maar dit vond ik een beetje raar van haar...Ik rijd de pony nou al 3 maanden zo ( hoe zij vind dat ik rij
) en ik heb nog niet gehoord van de eigenaresse dat ik de pony niet goed rijd en haar niet laat werken.
Maar die vrouw heeft dus gezegd dat ze me les wilt geven. Ik wist toen niet wat ik als antwoord moest geven want ik stond eigenlijk een beetje versteld. Ik vroeg alleen hoeveel een les bij haar kostte en dat is € 6,50 p/u. Het is niet veel dat weet ik maar ja het komt dan wel weer bij die € 50 die ik al per maand betaal. En ik weet haast wel zeker dat als ik 1 keer een lesje heb gedaan dat ze me dan wel ompraat voor nog een lesje, omdat ik dan misschien beter zal gaan rijden
Ik weet het niet zeker,maar misschien dat ze wel zoiets zegt. Begrijp me goed: het is niet zo dat ik net een maand rijd. Ik rij nu 7 jaar lang maar altijd op maneges gereden.
Dus stel dat ik een les neemt dan zal het alleen maar in teken staan van nageeflijk rijden en zijwaarts en al die oefeningen, want volgens haar ' rijd ik toch alleen maar figuurtjes en doe ik niks '.
Het komt er dus een beetje op neer dat die vrouw vind dat ik niet goed rij ( al vind ik zelf van wel, maar ik rijd gewoon nooit nageeflijk of al die andere oefeningen)
Ik weet niet wat ik nou moet doen, zal ik dan toch maar gaan lessen bij dr ( met als resultaat dat ik volgens die vrouw beter ga rijden als wat ik nu doe ) of zal ik alles lekker de boel laten en gewoon zelf rijden wat ik al 3 maanden doe? Ik ben ten einde raad en weet het echt ff niet meer. Ik vind lessen wel leuk, maar kan ik dan niet beter terug gaan naar de manege??
De vrouw denkt dat als ik les zal nemen dat het beter zal gaan met de pony.Het spijt me voor mijn lange verhaal maar ik moest het ff kwijt. Ik hoop dat jullie mij begrijpen en hoop ( echt heeeel erg ) dat jullie met een hopelijk goedebedoelde raad reageren.
Wie kan mij helpen????

.
(kan het niet precies uitleggen)
. Veel suc6 en groetjes