waarom wordt ik dan ingehaald door combinatie die veel groter zijn dan ik
Vrachtwagens toeteren als ze me inhalen, gisteren nog een BMW die me gebaard harder te rijden.
Wat doe ik verkeerd??????
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

maar het klopt ook dat jouw kilometerteller waarschijnlijk meer aan geeft dan je in werkelijkheid rijdt. Bij een nieuwe auto zal het verschil kleiner zijn maar bij een al wat oudere kan het al gauw zo'n 10% schelen. Dus jij denkt dat je 80 rijdt maar in werkelijkheid rij je 72! Je kunt toch beter je snelheid wat meer aanpassen aan die van de overige 80-ers, zoals vrachtauto's. Het klopt dat die vaak iets harder rijden dan is toegestaan maar een kilometerteller van een vrachtauto is ook nog eens veel nauwkeuriger dan die van jouw auto, simpelweg omdat die iedere 2 jaar geijkt worden. 
daffodil schreef:ik word ook altijd niet goed van die vrachtwagens die er zo nodig langs moeten, maar je moet je gewoon nergens wat van aan trekken als je met een trailer rijdt, dat werkt nog steeds het beste.
daffodil schreef:ik word ook altijd niet goed van die vrachtwagens die er zo nodig langs moeten, maar je moet je gewoon nergens wat van aan trekken als je met een trailer rijdt, dat werkt nog steeds het beste.
jessy schreef:Een combinatie auto + aanhanger(paardentrailer of gewone aanhanger, maakt niet uit) mag idd niet harder dan 80. Bovendien moet je (geloof ik, zoek het ff na) op de rechterbaan van de snelweg blijven.
Ik denk altijd maar: iedereen die zichzelf dood wil rijden, is meer dan welkom hoor!
En dan duiken ze er vlak voor je neus weer tussen natuurlijk. En ik kan die vrachtwagenchauffeurs nog niet eens ongelijk geven ook!
Ik voel niet zoveel voor een elandproef met de volle trailer
Het was druk op de weg, avondspits, dus ik kon er ook niet zo heel makkelijk voorbij komen. Heb het gat (nog) groter laten worden, de ruimte gebruikt om de boel door te trekken naar iets boven de 100 en ik ben er langs gegaan, dat was echt even de enige manier om een baantje op te kunnen schuiven. No way dat ik achter zo'n link geval blijf rijden
Daarna natuurlijk direct weer naar rechts en de snelheid omlaag. En weer even ademhalen