Als je weinig tijd hebt zou ik het niet lezen hahaha het is namelijk best een lang verhaal......
Zoals sommige van jullie misschien wel weten zijn mijn zus en ik sinds 1 januari de trotse eingenaren van Niarda, wij hebben Niarda van onze manege gekocht en staat nog steeds daar op stal.
Toen wij Niarda kochten was ze herstelende van een peesoperatie, de manege heeft haar aan ons verkocht omdat ze niet voor 100% zeker wisten of het goed zou komen en of ze ooit het manege werk weer aan zou kunnen.
Dus was een prive eigenaar het beste. Na een maand was Niarda bijna helemaal hersteld en had ze nergens meer last van...
(even voor de mensen die het willen weten, haar pees zat afgekneld tussen 2 spieren en een bot geloof ik, waardoor ze steeds kreupel was en dat hebben ze verholpen)
Nu wij niarda wat langer hebben horen wij steeds een "knik" in haar achterbeen...hebben er mensen van stal naar laten kijken (die er echt verstand van hebben) en die zeiden dat ze gewoon goed liep....
Ook hebben ze gezegd joh, er zijn zat paarden die aan alle kanten kraken zolang ze niet kreupel is is er niks aan de hand....
Toen had ik het er laatst met iemand van de manege over en die zij ow dat had ze al toen wij d'r net hadden gekocht hoor.....(is ons bij de verkoop dus niet verteld...
)Nou okee kunnen we mee leven....
Nu hoorde ik gisteren van iemand van bokt (zal geen namen noemen) of wij wisten dat Niarda OCD heeft....Nee dus!!!! dat wisten we niet!
Ik weet nog niet waar ze dat heeft en hpe erg het is enz enz maar vind dat ze dat toch wel ff hadden mogen melden! maar hier wisten ze op de manege niks van...(en dat is echt zo want heb het na-gevraagd) er is dus bij een eerdere koop medische info achtergehouden

Maar toen ik het dus vandaag op de manege met iemand over die OCD had vertelde zij me dat er ook ooit sprake is geweest dat niarda hoefkatrol heeft....
Ook dat is ons bij de verkoop niet verteld!!
We hebben niarda niet laten keuren toen we haar kochten omdat ze nog erstellende was en we ginger er eigenlijk vanuit dat ze gewoon goed was (ze was 1,5 jaar daarvoor voor de manege gekeurd en dat was gewoon goed) we zijn in het bezit van de keurings papieren van da laatste keuring en die zijn idd goed, maar ze is helaas nooit rontgonologisch gekeurd.....
Wel zijn er voor en na de operatie aan haar pees (rechs voor) van haar beiden voorbenen foto's gemaakt en heeft de dierenarts gezegd dat hij zelden een paard met zulke sterke benen heeft gezien.....
en mij lijkt dat ALS ze hoefkatrol had gehad we dat ten 1e nu al hadden moetten merken en ten 2e was dat toch wel uit die foto's gebleken???
maar zou die knak in haar achterbeen OCD kunnen zijn????
ben benieuwd wat we allemaal nog meer te horen krijgen.....
En nee ik zit niet te wachten op reacties als, ja beetje dom dat je haar niet heb laten keuren!!!! sorry maar we komen al zo lang op de manege dat we er echt gewoon vanuit gingen dat het goed was......
en kan iemand me misschien meer info geven over OCD en/of hoekatrol??? kan met de zoekfunktie niet echt wat vinden....(ben een ramp met dat ding)
sorry voor het lange verhaal maar moest ff me verhaal kwijt...