Tja, mijn idee was het niet, maar er is een pony die (noodgeval) verkocht moest worden en aangezien dat niet makkelijk ging en de nood aan de man was wilde mijn vader en nog iemand van stal deze haflinger wel kopen. We hebben hem dus nu 2 weken op proef om te kijken of we er wat mee kunnen. Het is een haflinger ruin, heeft al een half jaar op het land gestaan, is veeeeel te dik en heeft manen die 4 verschillende lengtes hebben dat varieeerd van kaal naar lang??!! Wij hebben het idee om deze pony goed door te rijden (is wel beleerd, maar kan niet veel), goed te verzorgen en daarna 3 bijrijders aan te stellen, zodat deze de kosten van de pony betalen zeg maar. Wij blijven dan eigenaar en de zondag kunnen we hem dan bijvoorbeeld meenemen op buitenrit met Maggy bijvoorbeeld.
Enkele problemen punt 1: wat te doen aan de manen? Totaal afknippen en dus opnieuw laten aangroeien?
Punt 2: hoe af laten vallen? De pony hebben we nu op 3 x per dag hooi en 3 keer per dag 1/4 kg biks.
Punt 3: longeren is voor de pony onbekend. Hij loopt mij telkens achter na en ik krijg hem dus niet op een volte.... Aaahhh..
Losgooien werkt ook niet. De sul komt telkens naar mij toe..
Rijden is hij erg frisjes. Gisteren heb ik gereden. Alleen stap en draf. Errug gespannen was hij. Van elk zuchtje wind vlogen we zowat door de bak...
Iemand een reactie?