Het probleem is dus dat ze eten krijgen van mensen. We hebben al de meest uiteenlopende dingen gevonden, van Peulen tot bananenschillen en nog veel meer van dat soort engs. Bordjes ophangen werkt niet, die worden eraf gesloopt of men denkt: ah... dat is voor de kinderen, dat geldt niet voor mij! Erg vervelend dus. Ik heb al aan wat buurtbewoners gevraagd op te letten, het is natuurlijk erg vervelend dat ze "bijgevoerd" worden en op zich werkt dat wel.
Er is nu iets nieuws. Kinderen (of volwassenen, god mag weten wie) klimmen over het hek als er niemand bij is en maken vervolgens het schrikdraad open. De paarden kunnen dan dus uit het land. Er zit nog wel een hek en een sloot voor (er is zeg maar een "tussenstukje"), maar dat hek wordt dus ook niet goed vastgezet door de "paardenredders"! Ik heb al in het rond gevraagd, niemand weet wie het doet en wanneer. Het moet dus 's nachts gebeuren, aangezien ik deze situatie alleen maar 's morgens heb aangetroffen.
Heeft iemand ervaring met zoiets/ weet iemand wat je eraan kunt doen?! Een slot op het hek werkt niet, ze klimmen er overheen of smeren het slot vol met lijm oid. Het is een heel vervelend probleem, ik vind het echt een heel naar idee dat er iemand bij de paarden komt en ze ook nog loslaat....

me zus ging ze voeren en toen zei iemand er iets van
van ja je mag die paarden niet voeren! dat is natuurlijk hartstikke goed dat andere ook zo opletten