Waarom zo'n minachting over ''pennymeisjes''

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:38

Mithrandir schreef:
Eerst dat voetje uitkrabben dan linksachter.. precies vertellen hoe het precies moet, daar word je ook knetter van Dus het ligt niet alleen bij de pennymeisjes hoor.. maar ik snap dat je gek word van die meiden ja.. maar over welke leeftijd hebben we het dan?? 10?

Kom op! Scheve mond


Tja, ik denk dat ik ook liever zou hebben dat iemand dezelfde volgorde aanhoudt als ik zelf doe. Wel zo gemakkelijk want mijn paard weet precies welke voet er aan de beurt is en zo hoef ik niets anders te doen dan het aangebodene aan te pakken Lachen
Wat mijn paard betreft ben ik een Pietje precies, ik heb het net iets te vaak fout zien gaan met andere paarden omdat ze het wel even op hun "eigen manier" aanpakten. Er zijn ook goede verzorgsters, absoluut maar de meeste verzorgers hebben toch niet zoveel ervaring met paarden als sommige eigenaren en van die ervaring kan de verzorger juist leren als ze er voor openstaat.
Ik heb als kind ook veel geleerd van mensen met een rijke ervaring, daar is toch niets mis mee?

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:43

Maar goed, sommigen zijn echt heel vervelend. Kunnen om alles een probleem maken. Maar die knuffel-pennymeisjes kan ik best hebben. (Dus niet die alles beter weten en op wilde arabieren rijden Tong uitsteken ) En die anderen, ga er tegen in of niet, wat je zelf wilt, ik denk niet dat het zin heeft, want tegen een ander vertellen ze hetzelfde verhaal even mooi.

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:46

nou ik doe ook altijd wat me gezegd word hoor, ik wil me bijrijdpaardje niet kwijt! maar soms is het wel irritant snappie? maar ik ga nu een paard leasen, natuurlijk komen daar ook regels bij en dingen die wel en niet kunnen, maar misschien wat meer verantwoordelijkheidsgevoel vind ik wel fijn

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:49

Ja, maar dat zijn normale dingen. Penny's weten het echt altijd beter. Die dingen waar jij het over hebt, zijn handige, duidelijke en goede regels, die eigenlijk alleen maar vervelende situaties uit de weg gaan.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 00:26

Verzorgsters en pennymeisjes zijn IMO 2 compleet andere personen Haha!

Daarbij heb je pennymeisjes en pennymeisjes, de 1 lief en schattig en kan je leuk om lachen, ach zo zijn we vroeger zelf ook geweest toch?
De ander weet alles beter en zorgt hierdoor voor gevaarlijke situaties.

Gewone normale verzorgsters, van welke leeftijd dan ook, zal je mij nooit minderwaardig over horen praten, ze verzorgen je paard en helpen je dan toch een handje.

Bij een echt pennymeisje heb je er eerder een volle dagtaak bij ipv dat je er echt iets aan hebt Knipoog

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 00:28

Amen Schijnheilig Clown

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:03

Noukske, je bent geen pennymeisje maar een geweldige verzorgster voor mijn paardje! OK dan!
En dat die op stal minachtend doen moet je je niets van aan trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:20

rona schreef:
Noukske, je bent geen pennymeisje maar een geweldige verzorgster voor mijn paardje! OK dan!
En dat die op stal minachtend doen moet je je niets van aan trekken.


OK dan! OK dan! OK dan!
En DIT zouden meer eigenaren zo af en toe eens moeten doen/zeggen!

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:09

Ik heb weinig ervaring met pennymeisjes, alleen s'zomers omdat dan de camping vol zit.. Vorig jaar hebben we iemand verboden om nog te komen.. Ik kwam op stal, was niemand, maar mevrouw (± 10 jaar) stond bij Iris in d'r stal.. vrij brutaal vond ik.. Vervolgens had ze commentaar op mijn rijstijl (hahahaha.. ) ik was aan het losrijden met lange teugel.. " of ik haar niet aan de teugel kon rijden?" Dat gaat me irriteren.. Vervolgens heeft ze bij de Haflinger (staat alleen in de wei als knuffeldier) de manen gesnoeid met een schaar!!!!!!!!! Toen was de maat vol... en hebben we haar vriendelijk doch dringend verzocht weg te blijven..

Maar we hebben ook een meisje lopen en dat is echt een lieverd.. Ze tekent naambordjes voor op de staldeur ( " Arieke, denk je dat Iris (paard) groen wel een mooie kleur vind?") En als we van wedstrijd terugkomen, ligt de voerbak vol met hooi en stukjes appel..echt heel scheetig.. Dus ik denk dat je het gewoon moet treffen..

Maar minachting krijg je vanzelf als iemand hoog van de toren blaast. Daarnaast mag je met iedere verzorger die goed z'n best doet erg blij zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:18

Sommige meisjes zijn lief, maar sommigen..
Ik reed eerst in een bak naast een manege.
Elke keer kwamen er kinderen kijken en fluisterend commentaar geven.
Ik werd het zo spuugzat! Ik moest rustig aan doen, mn paardje was net hoefbevangen geweest.
"ze durft niet harder"
Dus ik uitleggen, ze is hoefbevangen geweest.
"hij is ook veel te dik, is echt zielig hij kan gewoon niet harder"
Lis= type ouderwetse stevige haflinger.
"ga eens springen?"
*zucht*

Ook erger ik mezelf dood aan het feit dat als je alleen maar verteld hoe je paard heet, ze denken dat ze hem kennen, en de volgende dag erbij in de wei staan.

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:34

haha dat is nu precies hetzelfde bij mijn pony...
er is een nieuwe pony op het weiland komen staan..
en dus een meisje van 12 is de eigenaar...

dus ik loop daar met mn pony..zegt ze...
je moet wel netjes 'naast' je pony lopen...
anders leert hij het nooit!

ik wou bijna zegge..bemoei je ff met je eige pony..maar zo doe je natuurlijk niet de eerste dag:D
maar nu word het dus steeds erger..ze gaat zich met alles bemoeien..
en ik doe natuurlijk alles fout Lachen

ga ik met mn pony buiten lopen..
dan loopt ze dus heel iritant het hele stuk mee Verward
dan wil ze er mee lopen..
en gaat ze mij uitleggen hoe het moet...

dat noem ik een penny meisje
ik vind ze heel iritant dus.... Schijnheilig

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:27

Tjah. Ik deenk dat er een verschil betsaat tussen Pennymeisjes en pennymeisjes, laten we het daar maar bij houden

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:51

rona schreef:
Noukske, je bent geen pennymeisje maar een geweldige verzorgster voor mijn paardje! OK dan!
En dat die op stal minachtend doen moet je je niets van aan trekken.


Topreactie! OK dan!

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:28

Volgens mij is echt iedere paarden gek vroeger wel een penny-meisje geweest, maar de mate verschilt weer per penny-meisje.
Ik ben vroeger ook urenlang rond wezen fietsen, overal aangebeld of we de pony mochten verzorgen die voor het huis stond. Ik droomde van een eigen pony en vond alles zielig voor paarden EN....... ik las natuurlijk ook altijd de penny Haha!
Dat is toch HET pennymeisje Haha! ???

Ik denk idd ook dat pennymeisjes vaak als negatief beschouwd worden omdat ze tegenwoordig steeds bijdehanter worden, ze weten dingen beter, nemen geen dingen meer aan van de eigenaar van het paard (zo blijkt maar weer uit de verklaring van Mithrandir.) Dan kan het pennymeisje nog zo goed met paarden omgaan, maar het is en blijft mijn paard en daar moet mee omgegaan worden zoals ik het wil. Ik kan echt zo kwaad worden om dit soort reacties en dat is ook de reden waarom ik van mijn leven lang nooit iemand anders op mijn paard laat. Zo zie je maar weer, bij die pennymeisjes gaat het het ene oor in en het andere oor weer uit, want.....tsja.....ze weten het toch zelf ook allemaal wel Verward

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:14

jarrah schreef:
ze weten dingen beter, nemen geen dingen meer aan van de eigenaar van het paard (zo blijkt maar weer uit de verklaring van Mithrandir.)


Sorry bedoel je hiermee dat ik niks aanneem van de eigenaar van het paard?

Natuurlijk doe ik zoals de eigenaar het wilt, het is zijn/haar paard dus die beslist wat ermee gebeurd. alleen is het best irritant als diegene tot op de details verteld hoe je alles moet doen.. en op alles wat je doet gaat letten.. en overal commentaar op gaat geven...

Okey dat is bij mij niet zo, maar als het zo zou zijn, is dat iets waar ik me aan zou ergeren... oke het is niet mijn paard maar toch

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:40

Aan mij zou je dan ook een slechte hebben, want het gaat óf op mijn manier en zoniet, dan kun je opstappen. Even goede vrienden maar dan is het gewoon klaar. Heb geen zin in opstandige pubers en als ze niet kunnen luisteren, kunnen ze op zoek naar een ander paard. En ik ben een moeilijke, hoor...

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:44

Quellian schreef:
Aan mij zou je dan ook een slechte hebben, want het gaat óf op mijn manier en zoniet, dan kun je opstappen. Even goede vrienden maar dan is het gewoon klaar. Heb geen zin in opstandige pubers en als ze niet kunnen luisteren, kunnen ze op zoek naar een ander paard. En ik ben een moeilijke, hoor...


OK dan!

Ik noem dat niet moeilijk, ik vind dat je gewoon op een verantwoordelijke manier met je paard omgaat.

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:58

Iedereen doet het op zijn eigen manier, en zo ook ik. Dan zou ik idd een ander paard gaan zoeken.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:16

Mithrandir schreef:
Iedereen doet het op zijn eigen manier, en zo ook ik. Dan zou ik idd een ander paard gaan zoeken.


Je kunt het niet op je eigen manier doen zolang je geen eigen paard hebt waarvan de eigenaar dat niet pikt Knipoog Aanpassen, aanpassen, aanpassen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:22

Mithrandir schreef:
Iedereen doet het op zijn eigen manier, en zo ook ik. Dan zou ik idd een ander paard gaan zoeken.


Een paard is over het algemeen iemands kostbaarste bezit en daarnaast onvervangbaar. Ik vind het niet meer dan normaal als iemand exact uitlegt hoe ze het willen hebben, dan kunnen daar ook later geen misverstanden over ontstaan.

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:59

jullie hebben gelijk, ik mag mijn mening niet geven heb ow

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:03

Wij hebben altijd gelijk...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:27

Quellian schreef:
Wij hebben altijd gelijk...


Haha! Haha! Haha!

Ik snap Mithrandir wel, het is niet leuk om de hele tijd op de vingers gekeken te worden.
Toch doe ik het ook, ben bij mijn eerste verzorgster iets te goed van vertrouwen geweest, geen drastische dingen maar meisje had haar eigen manier.
En als je dan op een gegeven moment veranderingen in je paard gaat zien en dat zijn geen positieve zou je toch willen dat je duidelijker was geweest.

Vanaf die eerste keer ben ik dat dus ook - Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:30

Sily schreef:
Ik snap Mithrandir wel, het is niet leuk om de hele tijd op de vingers gekeken te worden.


Nee, de hele tijd op je vingers gekeken worden is niet leuk, maar dat er in het begin even uitgelegd wordt hoe het allemaal moet, dat is toch wat anders?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:32

Tessebes schreef:
Nee, de hele tijd op je vingers gekeken worden is niet leuk, maar dat er in het begin even uitgelegd wordt hoe het allemaal moet, dat is toch wat anders?


De 1 ziet het sneller als op de vingers gekeken worden als de ander he Knipoog
Spokie was gelukkig heel geduldig met me, ik ben de eerste tijd er de hele tijd bij geweest, en zal best wel irritant geweest zijn met al mijn tips en dingetjes.