Het wordt slager... of....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:20

Is ze dan zo erg? Bloos

Valentinotje

Berichten: 373
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:26

Jah is er niet een bekende ofzow die de zorg voor haar op zich wil nemen?

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:43

Het lijkt me heel vervelend als je zo'n beslissing moet nemen.

Misschien kun je hem aanbieden als paard in bruikleen. Je blijft dan de eigenaar, dus hij kan niet doorverkocht worden. Ik ken zelf iemand die het op deze manier gedaan heeft en ze heeft er inderdaad iemand voor gevonden.

Als je advertenties in maneges in de buurt plaatst, maak je volgens mij wel een redelijke kans dat je iemand vindt.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 10:33

Fantastich om te zien dat er zoveel mensen allerlei ideeën hebben. Wat er gezegd wordt, is natuurlijk waar: je hebt geen garantie dat het paard niet alsnog wordt doorverkocht. Het is gewoon erg sneu allemaal. Ik zie mijn vader voorlopig (en misschien wel nooit meer) zijn paarden voeren... hij is slecht ter been (gebroken heup) en door de hersenbeschadiging, moet je hem met veel dingen ondersteunen... hij weet soms gewoon niet wat hij moet/kan doen...
Tja... ff het dak van de stal repareren werd 'm alweer een jaar geleden fataal. Dwars door het dak met zijn hoofd op de betonnen vloer.... 7 meter naar beneden... Er zijn al een aantal paarden verkocht, dat waren de meest "gangbare" dieren.... we hebben alleen nu nog wat jonge aanwas ... waaronder 2 dochters van Hiva.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:47

Ik denk dat er echt wel een goede oplossing te vinden. Ga eens op een manege in de buurt kijken, misschien kom je daar iemand tegen die het paard graag van jullie wil leasen. Op die manier blijft je vader de eigenaar, maar wordt het paard wel goed verzorgd.

Ik lease mijn paard ook. Door omstandigheden moest de eigenaar hem eigenlijk verkopen, maar ze hadden het paard al 12 jaar en dan verkoop je hem natuurlijk niet zomaar. Dus ben ik voor hem gaan betalen (heb hem eerst altijd verzorgd). Het was dé oplossing voor de eigenaar en ik ben hem eeuwig dankbaar, want ik heb nu een eigen paard dat ik anders nooit had kunnen betalen.

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:48

He ja. Dat is een heel goed idee! Leasen! Met al jouw connecties is vast wel iemand te vinden die op zoek is naar een soortgelijke constructie?

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:09

Wat verschrikkelijk zeg. Ik kan me voorstellen dat je zo'n paard niet zomaar weg wilt doen.
Ik zou haar ook niet zomaar op marktplaats zetten als je geen garantie hebt dat ze dat goede tehuis houdt.

Kan ze misschien wel manegelessen (of inderdaad met gehandicapten) lopen? Misschien is er een goede en betrouwbare manege in de buurt die haar in bruikleen heeft maar dat je vader de eigenaar blijft. Zoals ook de paarden van LC?

Of leasen, dat vind ik ook een hele goede optie.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 15:17

Het probleem is dus alleen dat ze niet echt inzetbaar is voor het "normale" manegewerk o.i.d. Door een destijds slecht achterbeen en een daardoor moeilijke rug, doe je het paard geen plezier door 'm a-la "ons Ank" laag en rond te rijden.... Nee, gewoon de bossen in of wat licht dressuurwerk zou nog wel gaan....

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:24

Ja fantastisch toch, er zijn genoeg ruiters die graag alleen een beetje door het bos hobbelen en zo nu en dan een klein beetje willen "werken" in de bak. Ik denk dat je er wel iemand voor kunt vinden. Ga gewoon eens langs op de manege, kijk naar verschillende lessen, misschien zie je een ruiter "rondhupsen" die aan jou eisen voldoet en spreekt het die ruiter ook heel erg aan.
Ik neem aan dat jullie nu niet echt op het paard hoeven te verdienen, dus waarschijnlijk kun je wel een overeenkomst sluiten met iemand die onkosten wil vergoeden. (zodat jullie een beetje quite spelen zeg maar)

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 20:17

Inmiddels zijn we ruim anderhalve week verder en hebben we een goed adres voor Hiva gevonden. Niet eens zo heel ver uit de buurt. Aanstaande maandag breng ik haar erheen. Ik denk dat we erg blij mogen zijn dat er nu dus een familie voor haar gaat zorgen die al eerder een paard vlak voor de slager vandaan gehaald heeft. Niks geen moeilijke dingen doen, gewoon een lekker leventje met een eigen stalletje, een weiland en af en toe eens een ritje door het bos... fantastisch toch.

In ieder geval iedereen bedankt die heeft meegeholpen met het zoeken naar een oplossing!!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:22

Wat super dat je toch een plaatsje hebt kunnen vinden voor haar. Hopen dat ze daar nog heerlijk kan genieten van haar leventje.

marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 23:08

kan ze niet bij iemand in de buurt bij de paarden in het land, betaal je die een klein bedrag per maand en staat ze lekker dag en nacht in het land. en evetnt. laat je haar leasen door een 'recreatieruiter'. blijft ze van je vader maar wordt ze wel verzorgt.

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 10:32