momenteel staat Vision nog op een pensionstal, waar ik zowat alle faciliteiten heb die je maar kan wensen. (2 binnenbakken, een longeerbakje ook binnen, ruime buitenbak, veel springmateriaal, een poetsplaats met warm water, een groot bos vlakbij. En de luxe om zelf het eten te kiezen en klaar te zetten, zelf stal doen, en heb er ook een weitje gehuurd. )
Maar nu zouden we het stuk achter ons huis kunnen krijgen. Dat is ongeveer zo'n 40m breed en ongeveer 100m lang. Is dat groot genoeg om je paard op te zetten?
Er komt dan ook een (afsluitbare) stal op, en ga een klein paddockje maken, zodat hij niet op 1 maand tijd de hele weide kaalvreet.
Ik heb vrij regelmatige uren te werken, ga niet op vakantie, en ook niet uit, dus ben er eigenlijk altijd om te voeren. Mesten doe ik al jaren elke dag zelf. Rijden kan ik zowel op de wei zelf (maar dan wel lastig ivm gras dat dan minder is) of bij de overburen die een grote buitenbak hebben, of bij de manege zo'n 600m verderop.
Waar moet ik eigenlijk allemaal aan denken? En wat moet er gedaan worden qua onderhoud allemaal? Hoe doen jullie het qua stro- en hooi-opslag, mesthoop / mestophaling, bemesting weiland, ....
Degene die hun paard thuis hebben, vinden jullie dat fantastisch, of toch ooit terug naar een pensionstalling?
Kortom, geef maar alle voordelen én nadelen van een paard achter je huis!
Ik denk dat het enige dat ik zou missen, het sociale contact is met de andere pensionklanten

xxx
[edit]typfouten[edit]

gelukkig is dat wellicht pas tegen volgende lente)
.