Ik ben sinds gister terug gekomen van vakantie.
Ons paard (van mij en me zus) heeft 2 weken in de wei gestaan met haar beste maatje. Nifty genaamd, die 2 kennen elkaar al hun hele leven en zij nerg gehecht aan elkaar. maar dit was de eerste x dat ze samen met z'n tweetjes 2 weken in de wei hebben gestaan. De andere week verzorgde een vrouw die haar voordat wij haar kochten altijd verzorgde. toen Nifty en Tessa ( ons paard ) terug kwamen uit de wei waren Gogo en shadow weg. Gogo op de wei en shadow verkocht. Shadow is haar dochter nu inmiddels al 4. SHadow, Tes, Nif en Gogo kende elkaar al hun hele leven en ware een hecht stel. Ik denk dat tessa het heel erg vond dat shadow en gogo weg waren en is zich vreselijk gaan hechten aan Nifty. Want als nif ging rijden stond tes helemaal allen op stal, de andere 5 stallen waren helemaal leeg, en in het gebouw iets verderop stonden ook maar 3 paarden en werd helemaal gek. ze bleef maar de hele tijd hinniken en raakte helemaal bezweet. ze at zelfs niet. zodra nifty weer veilig naast haar op stal stond ging ze weer eten en was alles goed. Dit doet ze nu al een week hoorde ik van de vrouw die tessa deed. Sinds gister zijn we terug en doet ze het nog steeds. En over een ruime week gaan we al op ponykamp met haar ZONDER nifty.
Iemand enig idee wat je hier aan kan doen, en of het wel zo verstandig is dat ze mee gaat op ponykamp?
p.s ze is al wel iws naar dat ruiterkamp geweest zonder nifty.
p.p.s ze heeft na de wei niet meer alleen zonder nifty geredem.
ik hoop dat iemand kan helpen, ik weet het niet meer.........
Groetjes Evelyn