deken schoonmaken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

deken schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 21:35

Hoe kun je nu t beste je winterdeken schoonmaken zodat ie wel waterdicht blijft?mn winterdeken ziet er nie uit door alle modder en stront wat er aan hangt dus ben van plan hem schoon te maken. weet iemand hoe ik dat het beste kan doen?

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:49

Hoi,

Ik breng hem iedere zomer even naar Divoza, want hij past sowieso niet in mijn wasmachine en dat wil ik dat ding ook niet aandoen. Hij komt er tot nu toe ieder jaar schoon, fris EN waterdicht weer vandaan.
Dat is waar ik zelf de voorkeur aangeef. Als je het zelf wil doen, dan kun je misschien van dat waterdicht spul voor in de wasmachine kopen. Even kijken hoe het heet hoor, momentje .... (loopt naar wasmachine) .....ik heb het van het Kruidvat en het heet Waterdicht (hoe origineel). Gebruik ik altijd voor mijn zomerjas enzo, werkt prima.

Succes!

Groeten,
Judith

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:49

Je hebt speciale dekenreinigbedrijven die dat doen (voor paardendekens) je moet dan doorgeven dat hij waterdicht is en dit moet blijven.
Zelf doe ik het meestal zo:
in een teil met lauwwarm water met wasmiddel laten staan en weken. Daarna goed schoonspuiten. Gewone dekens met de hogedrukspuit en waterdichte voor de veiligheid niet, maar met de gewone tuinslang. De deken ruikt dan weer fris, ziet er best goed schoon uit en het is goedkoop. Heb ik zo ontwikkeld bij mijn vorige paard - dat was nl. een dekensloper. Als het hem niet aanstond deed hij zijn deken af en vond je hem bijv. in 10 stukken terug dan was laten reinigingen onbegonnen werk (te kostbaar).

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:00

In Nuland (of Geffen) zit een dekenwasserette. Daar kun je je deken voor een euro of 8 heenbrengen en dan wordt 'ie echt superschoon.
Om hem perfect waterdicht te houden, spuit ik ze nadien in met Rainmaker van de schoenmaker.