Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Th0mas schreef:je moet gewoon op tijd de deken op leggen als het ongeveer 10 graden is moet je zomerdeken leggen als het vlak de 0 graden is moet je een winterdeken geven graag waterdichte. en als jij dat te dikke vacht heeft en zweet veel moet je dan scheren en bij het rijden moet je altijd zweetdeken opleggen en als je gaat draven dan mag je zweetdeken afdoen en als je klaar ben kan je weer zweetdeken opleggen en zo blijf de vacht dun en poets ook wat minder beste is alleen borstel en verder niks
runningkawa schreef:Hielp dat nou maar bij elk paard

Verschikkelijk....en een deken op gaat niet. Hij heeft het heel snel warm, dus staat hij te zweten. Laat je de deken af, begint ie gelijk haar te kweken alsof de volgende ijstijd haar intrede doet. Ik scheer ook als uitstappen niet meer helpt. Dan begint ie na een uur weer 'op te zweten'. Dan scheer ik um kaal. 

hij ziet er nu heel mooi uit, zweet een stuk minder snel en ik vond ineens schimmel plekken die niet eens zichtbaar waren onderdie vacht.. en aangezien meneer 2 keer per jaar schimmel te pakken heeft vind ik het wel zo fijn dat ik hem helemaal kan behandelen..