Ook dingen als achter je of naast je meelopen, dus niet inhalen. En met een lichte druk voor je aan de kant gaan.
Nou zie ik dus ook mensen die hun paard straffen als ze bij de kont staan en het paard jaagt met zijn staart een vlieg weg. Ik bedoel, dit is toch een natuurlijke reactie op een vlieg, ze gooien heus niet opzettelijk die staart tegen je aan
.Of, als het paard het been optilt om vliegen te verjagen, mag dit niet hoger dan zoveel cm. Ze schijnt een keer hoeven aan het invetten geweest te zijn, en toen dat been tegen haar hoofd aan te hebben gehad. Ik denk dan; 'Ja mens kijk dan toch uit'. Je gaat toch ook niet vlak voor een paardenbeen zitten als er veel vliegen aanwezig zijn? Maargoed, het paard moet maar aanleren dat het been op zo'n moment niet hoog van de vloer mag. Hij krijgt echt soms doodsknallen ~~}> terwijl hij, in mijn ogen iniedergeval, niks verkeerds doet.
En het stomste vind ik dit nog wel:
Haar paard gaat vaak in de losgooibak, en soms in het weiland, maar laat zich dan vaak niet meer vangen door haar. Maar wat doet ze dan als ze hem eenmaal heeft? Slaan
.. Dat is toch dom of niet?! Ze kan er dus telkens een kwartier langer achteraan hobbelen, want nu wil hij helemaal niet meer komen bij haar
. Over een tijdje krijgt ze hem waarschijnlijk helemaal niet meer te pakken. En ze heeft ook niet door dat het niet werkt zo, ik leg het vaak zat uit. En als ze hem niet kan vangen, en ik loop het land of de bak in, heb ik hem zo. Er gaat geen belletje rinkelen op dat moment hoor
. ,Nee hij is gewoon aan het kloten!' zegt ze dan
.Nou als ik een paard met slecht verleden niet 1-2-3 heb, en ik heb hem uiteindelijk wel, beloon ik altijd
. En de meeste daarvan komen nu op je af als je ze roept. Ik hoef ze nog maar zelden te halen, en ze lopen iniedergeval niet van me weg. Als dat paard haar hoort roepen rent hij al de andere kant op.Dat soort dingen slaan toch nergens op?...
Wat vinden jullie nou van dat soort rare acties
?Ik vind het gestoord
.
Ik zou me er niet teveel mee bemoeien, alleen jjij kan er gek van worden, tot die mensen dring je niet door...
Echt jammer hoor dat er zulke mensen bestaan die blijkbaar gewoon niet logisch kunnen nadenken... want het is toch LOGISCH als de paarden zo reageren als de mensen hun slaan o.i.d...?!? Als een paard 'vals' is dan ligt het ook heel vaak helemaal niet aan het paard maar aan de mens!!!
aan het doen net.
en geef ik ook toe)