paarden wassen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:28

Sorry, ik ben niet gewend om met jaarlingen/ 2 jarigen naar een keuring te (moeten) gaan. Bij western / arabische paarden ligt dit idd wat anders.
Maar wassen, scheren en de rest van het circus vind ik idd bij zo'n jong paard een gruwel, al kan ik me jullie kant van de zaak ook goed voorstellen.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:26

Maakt niet uit hoor. Hij is gewoon paard bij mij, alleen ik wil twee a drie keer per jaar een wedstrijd met hem doen. Dat is alleen in het wedstrijdseizoen (dus tussen mei en oktober zeg maar). Daarna worden alle haren weer lang en pluizig en houd ik alles niet meer bij tot de eerstvolgende wedstrijd (van het jaar erop dus). Vooral omdat hij een Paint is en af en toe een behoorlijke smeerkees, moet hij wel goed gewassen worden voor wedstrijden. Ik heb het nu twee keer 'geoefend', vrijdag wordt hij voor de show gewassen. Na de show mag hij rollen wat hij wil Lachen

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:06

Kitten schreef:
Maar wassen, scheren en de rest van het circus vind ik idd bij zo'n jong paard een gruwel, al kan ik me jullie kant van de zaak ook goed voorstellen.



Waarom?? Mijn paard wordt al vanaf 3 maanden oud geshowed. Gewassen, geschoren, op de trailer, naar de show... Ze vind het prachtig en geniet van alle aandacht die ze krijgt en bovendien heb ik een super braaf paard wat straks als ik ook ga rijden op shows, alles al gezien heeft en nergens bang voor is.
Die shows zijn een paar keer per jaar (vorig haar had ik er denk ik een stuk of 8 á 9) en de rest van het jaar staat ze overdag lekker buiten met d'r ponyvriend en 's nachts lekker op stal en ze heeft het prima naar d'r zin (zou dat niet zo zijn, dan zou ze er denk ik niet zo goed uit zien...)

Ik vind het eerlijk gezegd veel meer een gruwel om een veulen na het spenen voor 3 jaar op een wei met alleen maar leeftijdsgenoten te knikkeren, lekker onder de bijt- en trapwonden (én maar afwachten of'ie genoeg gevoerd/ontwormd e.d. wordt...) en dan na 3 jaar ophalen en dan in 2 á 3 maanden tijd moet'ie alles even snel leren... Ik heb al veel van dit soort paardjes gezien, en 9 van de 10 keer worden ze daar niet beter/mooier van...
Nee, dan gaat mijn voorkeur toch wel uit naar een goed verzorgd, weldoorvoed veulen/jaarling/twenter die een aantal keer per jaar het 'wassen, scheren en de rest van het circus' ondergaat en alle zorg en aandacht van de wereld krijgt.

Maar ieder z'n meug... anders is niet percé slechter of juist beter...