ik had een tijdje geleden een topic dat mij haflinger zo ontzettend sterk is
ze sleurde me overal mee naar toe...nou is dit al heel erg verbeterd, en ze luisterd nu veel beter.
er is alleen nog een ding.
als ik haar terug wil zetten in het weiland, rent ze al keihard weg, voordat ik het halster af heb
dit is weer een nieuw kunstje van haar
als ik haar het hek doorheb (of zoals vandaag nog niet eens door het hek, en vluchte dus een ander land in
) draai ik haar altijd eerst om, en doe dan het halster af... maar de laatste tijd lukt dat niet eens meer, want ze is al weg voordat ik haar om kan draaien
ik hou haar eerst een heel eind vast, maar dat heeft dus helemaal geen zin
ze heeft dit nou al 5 keer gedaan, en elke keer krijgt ze gigantisch op der flikker, maar ze doet het steeds weer!
het probleem is alleen, dat ik haar pas ervoor kan straffen als ik haar weer gevangen heb (moet dus eerst helemaal naar achter lopen, pony vangen en dan pas kan ik haar er voor straffen... volgens mij is het dan al te laat

ze luistert zo goed voor de rest, alleen hierbij luistert ze voor geen meter
ik heb al een controller halster, en dat hielp tot nu toe heel goed, maar toch weet ze weg te glippen
denk er nu over om toch maar een hengstenketting te gaan gebruiken... vond het eerst geen goed idee, maar het moet niet erger worden als dit
ze moet maar eens gaan luisteren...weten jullie verder nog iets wat ik kan doen, want word er nu toch wel zat van!

maar ze luistert hardstikke goed aan de hand, alleen in het land niet
kan me voorstellen dat die sterk is... wel heel mooi hoor dat wel
maar dit moet niet erger worden
)