Gister had ik met Triumph een kwartiertje in de bak gedressuurt en omdat het zweet van hem af gutstte (hij moest behoorlijk aan de bak
) wilde ik even op de straat uitstappen. Dat doe ik vaker omdat ik over het harde stappen goed vind voor de pezen en omdat ze zo mooi verkeersmak blijven en fris in het koppie.Ik stapte een nieuwbouwwijk in, en na een paar honderd meter hoor ik in de verte kinderen schreeuwen: "Mogen wij aaien?! Mogen wij aaien?!" Aangezien Triumph niet zoals onze Friezen een UIT-knopje heeft, die stilstaan en geen poot meer verzetten, riep ik terug dat er niet geaaid mocht worden omdat ik dat te gevaarlijk vond. Ik stapte lekker verder en nog geen minuut later hoor ik vlak achter mij: "Ik wil het paardje aaien!"
Achter mij fietste 3 kinderen in de leeftijd van 4-6 jaar waarbij het jongste meisje Triumph zijn benen als fietsenrek gebruikte.
Ik schrok me te pleures en schreeuwde dat ze als de sodemieter moest remmen en nooit achter paarden moest staan, lopen of fietsen.
Mijn hart zat in mijn keel...
Vandaag gebeurde mij weer iets,
ik haalde zonet de Ozep en Bapke uit een wei bij ons verderop in de straat (hebben we in bruikleen).
Ozep heb ik altijd aan de straatkant omdat die toch net wat meer ervaring heeft dan Bapke.
Ik was zo halverwege toen ik achter mij een paar jongens hoorde, ik keek even achterom en zag 3 jongens van een jaar 0f 16 die mij net wat te branieschoppering aan het schreeuwen en praten waren (niet tegen mij gericht).
De eerste jongen passeerde zonder problemen en net op het moment dat ik de 2 andere verwachten maakte Ozep een taktfoutje... Dacht ik... praatjes van de jongens dimde wel en wat stilletjes fietsten ze verder.
Toevallig bleek mij vader net zo'n 20 meter achter mij te rijden met de auto, die kwam net uit zijn werk.
"Suzan, weet je dat die jongen heeeel veel mazzel had?"
"Wat dan?" vroeg ik.
Het bleek dus dat 1 van die jongens met de fiets een paar schijnbewegingen gemaakt had tichting Ozep en vervolgens had hij zijn hand naar hem uitgestoken.
Ozep aarzelde niet en haalde onmiddelijk uit met zijn achterbeen en volgens mijn vader scheelde het nog geen 5 cm of hij had hem van zijn fiets geramt...
2 keer in nog geen 24 uur mazzel dus,
ik vroeg me wel af: Stel nou dat het verkeerd was gegaan?
(zo gaat dat helaas) Er zijn ook honden die mensen bijten die hun aanvallen en vervolgens worden ingeslapen. En in het verkeer is het ook vaker zo; de auto heeft voor zover ik weet ook altijd de schuld, zelfs als je als fietser fout zat. Ik weet het niet precies maar het zou me echt in geen geval verbazen als je in dit soort gevallen de schuld krijgt en verantwoordelijk wordt gesteld.
)