Advies gevraagd! over juiste hulpteugel...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ilovemad
Berichten: 1
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 17:50

Ik zal voor een elastiek kiezen. Mijn paard was/is heel druk met een buitenrit en toen ik met hem op kamp ging, werd hij helemaal onhandelbaar. Mijn instructrice was ook leiding en die heeft mijn paard een elastiek omgedaan en dat werkte. En nu in de omgeving van de manege gaat hij ook de eerste keren van het jaar met een elastiek om (die er na een tijdje wel afgaat) maar op kamp moet hij altijd met een elastiek om lopen. Anders zou hij ook de veiligheid van andere paarden enzo in gevaar brengen. Maar een elastiek werkt wel. En als zijn hoofd goed geplaatst is zal het niet inwerken

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 18:01

stef schreef:
Kijk even in het onderschrift van Runningkawa....

Verder is mijn mening heel simpel. Als je de weg op gaat (of bos, of hei, whatever) heb je je paard onder controle te hebben. Tuurlijk kan er altijd wat gebeuren, het blijven dieren, maar als je er bijvoorbaat al een hulpteugel omgooit omdat je zonder een probleem hebt, heb je naar mijn mening niks op de weg te zoeken


Sorry, maar dit vind ik een heeele belachelijke opmerking! Boos!
Ik heb in de bak mijn pony perfect onder controle, niets aan de hand. In het bos, is hij een draak Scheve mond . Gaat lopen drammen, geen rem, overal voor wegspringen en nog een hoop van die dingen. Ik hang er dus een slof aan met buitenrijden, en dan gaat t veel beter. Die slof pak ik er gewoon bij als hij sterk word. Maar als het aan jouw ligt mag IK dus niet genieten van het o zo prachtige bos hier in de omgeving Verward ? ik moet dus maar elke dag in de bak rijden? Met mijn slofje eraan, ben ik voor niemand een gevaar, en heeft niemand last van mij, dus is voor mij de keuze heel makkelijk.
En in de bak gaat het goed, ik heb goed les, en heb gebruik geen hulpteugels normaal.

Sorry voor mijn reactie hoor, maar die opmerking ging echt nergens over