Omdat ik al een tijdje het idee heb dat Yfande iets mankeert en omdat mijn zadelmaker een paar weken geleden mijn gevoelens bij het controleren van de zadels bevestigd heeft heb ik afgelopen donderdag een magnetiseur bij Yfande laten komen om te kijken of er iets mis is met haar en zoja wat. Ik heb de dierenarts er niet bij gehaald omdat ze goed eet, goed drinkt, goed mest en haar vacht glanst. Haar ogen daarentegen zijn dof, de sprankelende oogopslag die ze altijd heeft is weg.
De magnetiseur, een vrouw heeft op mij een hele goede indruk gemaakt, geen overdadige pogingen om mij van haar bestaansrecht te overtuigen en ze had ook helemaal niets zweferigs over zich heen. Leuke bijkomstigheid was dat zij vroeger paard heeft gereden maar na een nare ervaring ermee gestopt is. Toen zij na een vakantie bij haar paard terug kwam is ze door haar paard aangevallen, na onderzoek is gebleken dat buurtkinderen haar paard bekogeld hebben met stenen en stokken etc.
Zij is in eerste instantie magnetiseur voor mensen maar haar liefde voor paarden is de redenen dat ze toch naar Yfande wou gaan kijken (dank zei Odessa1
Zij constateerde dat Yfande's geest compleet in onbalans met haar licham was, en zei verder dat als zij haar eigen emoties de vrije hand had gelaten ze in janken uit was gebarsten, zo'n verdriet straalde dat paard uit. Ik heb toen aangegeven dat ik waarschijnlijk de oorzaak ervan ben. Sinds ik in december vorig jaar gevallen ben heb ik in eerste instantie geen angstgevoelens gehad, ik ben ergens in mei weer gaan rijden en was eigenlijk alleen maar euforisch van yes, we gaan er weer voor, ben weer privélessen gaan volgen etc. Toen kwam het moment dat ik de stal opgezegd heb (waar ik heel erg tegen op heb zitten kijken omdat ik bang was dat dat als persoonlijke aanval opgevat zou worden) en nog een aantal andere dingen die ervoor zorgen dat ik niet lekker in mijn vel zit.
Ik kan me heel goed voorstellen dat mijn angst- en frustratiegevoelens weerslag hebben op de balans van mijn paard.
Ik hoop dat als de verhuizing eind deze maand rond is zowel mijn als Yfi's gemoedsrust weer in rustiger vaarwater terecht komt.
Heeft iemand ervaring met een magnetiseur bij zijn paard ?
Bedankt,