ervaring? zadels: KN tango/KN symfonie/ainsley

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:57

ik heb een ainsley (te koop Tong uitsteken) en ben er erg te spreken over, helaas is ie te krap voor me geworden..

ik ben nu aan het kijken naar iets als KN.. ik vind het best harde zadel maar ik kan er zoveel netter opzitten...

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 22:21

hard? ik vond het juist een heerlijk zacht zadel..

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:24

ikheb een paar keer op het oudere type gezeten.. misschien dat daar het verschil in ligt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 00:26

Eefke, die Tango, is die nieuw of tweedehands??

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 08:42

#Ymke#: ik denk dat daar het verschil in zit ja Knipoog

Lovely: die Tango is nieuw.. hoezo?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:29

Ik heb zelf een Ainsley met verstelbare bodem. Hij bevalt mij goed en ik heb er een fijne zit in. Hij past maar op 1 van mijn 2 paarden, namelijk de volbloed. Die heeft een smalle rug en een fijn gebouwd lijfje.

Nou heb ik Haflingers al in verschillende maten en modellen gezien. Ik denk, als die van jou een beetje een brede rug heeft dat je de Ainsley niet moet pakken.

Van KN weet ik niks.

haske
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 21:26

Jnien schreef:
Hoi,

Ik heb een ainsley gehad. Heel fijn zadel.. maar als ik er twee paarden mee op wedstrijd moest rijden, kon ik de dag erna niet meer lopen van de pijn in benen en rug. Zo werd je in de houding 'gedwongen'!
Tis natuurlijk ieder voor zich.
Ik heb nu een Phryso.. misschien ook iets voor een haflinger (moet alleen dan een andere naam krijgen Knipoog Haha! )!!

dan heb jij ook vast een fries. Ik heb zelf een ronde fries en wil een ander zadel hoe bevalt het zadel en ligt het stabiel?
groet Haske

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 21:39

Mijn zus heeft een Ainsley en ik vind hem heerlijk zitten!
Echt een royaal zadel al zeg ik eht zelf Haha!
De andere zadels ben ik niet mee bekend.

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 21:44

Ik ben helemaal ainsley fan!
Ik heb de Vanguard en een ranger, super de super en heb altijd 7 ens voor houding en zit, zelf in het Z2....

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 22:13

De Tango is bij mij dik favoriet!!! OK dan!

belinnie
Berichten: 839
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 22:49

Toevallig ben ik van de week bij Divoza geweest en heb op diverse zadels gezeten.Aangezien ik fikse rugklachten heb zit ik dus niet zo snel echt lekker.Ik heb geloof ik bijna alle dressuurzadels geprobeerd,en ik kwam uiteindelijk uit bij de KN Symphony als favoriet!De houding is rechtop maar bij de benen ongedwongen,en vooral een hele zachte zitting.Verder gewoon een mooi zadel.De KN Allegro heb ik ook geprobeerd,maar die zit is rechterop(meer naar voren),de kniewrongen zijn veel dikker waardoor je in een houding gedwongen wordt,en het zit gewoon veel harder door de zitting die strakker gespannen is.De Tango heb ik niet geprobeerd,dus daar kan ik niets over zeggen.De Kieffer Lusitano zat trouwens ook niet verkeerd,is enigzins vergelijkbaar met de KN,maar zit net iets minder lekker.Hopelijk heb je hier wat aan!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 16:04

Ik heb nu mijn Ainsley ingeruild voor een KN Allegro... het enige zadel dat op mijn paard paste.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 17:39

Dit is een oud topic, het lijkt me dat de topicstarter ondertussen wel een ander zadel heeft. Vragen aan users die hebben gereageerd in dit topic kunnen beter per pb. De kans is namelijk groot dat mensen die al lang geleden in dit topic hebben gereageerd het nu niet meer lezen.