). Foto: http://iris.van-blijderveen.nl/images/roskurtolt.jpgAls ik z'n hoofdstel afdoe kan hij nog weleens ongeduldig zijn...
Vooral als dat tijdens een buitenrit is, of na de buitenrit. Nu las ik over halsterhoofdstellen of endurance hoofdstellen; toevallig, omdat ik op zoek was naar de prijzen van bitloze hoofdstellen en dit bleek dezelfde te zijn als het endurance hoofdstel. Met aan afklikbaar bit zegmaar. Op de ene website is dit een heel kopstuk, maar ik kwam ook op een website waar je gewoon aan twee kanten het bit eraf kon 'klikken', zegmaar. Maar er zit wel een hoge neusriem bij, net zoals bij halsters natuurlijk. Heb geen idee waar alle neusriemen toe dienen moet ik eerlijk toegeven, maar zal hij minder / anders reageren met een andere neusriem?Ik heb niet zo'n super-inkomen (zakgeld...
) dus ik denk niet dat het de komende tijd gaat komen, maar misschien wil ik in de toekomst wel zo'n halsterhoofdstel gaan kopen, als het handig blijkt als ik bijvoorbeeld wedstrijden ga rijden (na de proef, voor de uitreiking / volgende proef) en endurance. En tijdens langere buitenritten, natuurlijk. Want als ik het hoofdstel helemaal af moet doen dan wil ie al meteen op zoek naar eten, en vooral NIET het halster om hebben... 
Dusseh... Kan iemand mij tips geven en zeggen wat de voor- en nadelen zijn van het endurance / halsterhoofdstel?

En ik vertrouw mijzelf niet zo erg dat ik m'n pony's kaak er om verwed, ben ik bang...