Ik was laatst heerlijk aan het rijden met een vriendin van mij in de Vlietlanden. Als je de Vlietlanden in rijdt vanaf de snelwegkant en je gaat rechtdoor dan rij je een stukje rechtuit en dan zie je aan je linkerhand een wegmetwat huisjes en aan de rechterkant de boskant van de Vlietlanden. Als je dan naarlinks bij het bord "Ruiterpad" het ruiterpas opgaat dan kun je aan de rechterkant een stukje het water in. Daar ligt allemaal van dat grote grind nu.
Weten jullie al waar ik ben???
Nou, goed, daar was ik dus aan het rijden met een vriendin van mij toen er plotseling 2 blaffende niet aangelijnde honden op onze paarden kwamen afgestormd en waarvan een akelig dicht in de buurt van de achterbenen van mijn paardkwam. Die vriendin lichtelijk in paniek begon te schreeuwen tegen die hond (we hebben dital eens eerdermeegemaakt met een rotweiler diemet opgetrokken lip op onze paarden kwam afgestormd) waarop die hond achteruit ging.
Vervolgens komen de eigenaresses om dehoek en het eerstewat een van hen zegt was dat we hier helemaal niet mochten komen, waarop mijn vriendin wilde zeggen dat het toch echt een ruiterpad was. Nog voordat ze haar zin kon afmaken ging die vrouw uit haar dak en begon boos te roepen dat dat helemaal niet waar was en dat het een voetpad was en dat wij, ruiters, de rode tape (die dus eenstreep door het bord heen aan moest geven) van het bord ruiterpad af hadden gepulkd. Waarop ik zei dat ze dat bord dan maar helemaal weg moetsen halen als het zoveel verwarring schepte. Nou dat was ook niet goed, geloof ik
Nu vraag ik mij 2 dingen af:
1. Als er op een bord waar op staat dat ruiters niet zijn toegestaan, dan wordt die rode streep toch niet met tape geplakt
maar standaard op het bord vermeldt?Nuga ik mij afvragen wie die tape daar heeft geplakt. De gemeente of een niet paardlievend persoon...
2. Mag ik daar nu wel of nietkomen
Wie weet hier meer van????

jij hebt immers je paard wel 'aangelijnd' en waar je ook rijdt je doet 't toch nooit goed!!!!