lekker zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:03

ik zit heerlijk op mijn kieffer hoor . Tijdje geleden heb ik op een KN gezeten. Ik wist niet wat zo lekker zat; het paard of het zadel Haha!

boemel

Berichten: 8450
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:51

Ik heb al op aardig wat zadels gezeten, maar ik vind Passier het fijnst.
Ik heb de Passier Optimum, maar voor mijn gevoel is de Passier GG iets zachter. Ainsley vond ik wat gedwongen.

Je kunt inderdaad een ruitersportzaak vragen langs te komen om te passen en even met zadels te rijden. Je kunt ook kijken voor een gebruikt zadel en het een paar dagen op proef nemen. Je kunt er dan altijd iemand met enige kennis van zaken naar laten kijken.

Ik heb verschillende gebruikte zadels op mijn paard gehad, zowel van winkels als van particulieren. Ik betaalde het zadel bij het meenemen met de afspraak dat ik het zadel binnen 3 dagen onbeschadigd terugbracht ik het geld terug kreeg.

Werkte super, alleen ik heb toen toch een nieuw zadel moet kopen, omdat niets paste.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:33

Ik vind kieffer vreselijk zitten, maar dat zijn VZ zadels... Word standaard in een stoelzit gezet in die dingen...

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:38

Jacksel, de term stoelzit komt me niet bekend voor. Wordt daar mee bedoelt kont naar achter, benen naar voren? (tsja, gokje Haha!)

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:42

de laatste werkende foto uit mn profiel is op dat zadel...

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:48

Dus inderdaad wat ik bedoelde zeg maar?
Of wou jij het een andere omschrijving geven? Ik vind namelijk dat je onderbenen best ver naar voren liggen (maar dat kan ook aan de foto een beetje liggen).

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:59

ja klopt wel, je hoort zeg maar soort van te staan in je zadel en je krijgt de neiging om meer echt te zitten...

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:06

ik heb een kentaur zadel.
goeie kwaliteit en betaalbaar. ze hebben een hele lekkere diepe zit en je voelt elke beweging super met je paard. dat wat je zei ik wil niet bovenop me paard zitten is bij deze ook helemaal nie waar. je zit er helemaal middenin en je krijgt er geen houten kont van.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:07

Kentaur is ook wel fijn, maar ik vind die ik nu heb toch nog ietsjes fijner Haha!.

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:39

ik heb een kn zadel en die zit heerlijk, ik heb ook een sommer gehad en die zat ook fijn.eentje die ik helemaal niet fijn vind is kieffer en ainsly

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:52

Ik heb heel lang kn zadels gehad die vond ik toen heerlijk maar ik heb sinds een paar maanden een euroriding!!!
DIE IS HELEMAAL GEWELDIG!!!! OK dan! OK dan!
Ik reed er voor het eerst op bij me intructrice helemaal geweldig.
je kan ze alleen kopen bij het drunense ruiterhuis want ze komen uit Duitsland en hun hebben als enige het verkooprecht in Nederland. Maar je kan ze gewoon bellen dan komen ze door heel het land passen.
Je hebt er geloof ik 2 modellen van maar die moet je allebei ff uitproberen net wat je het beste zit....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 19:45

Euroriding wordt ook elders verkocht hoor, is geen punt.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:16

Ik ga vanaf vorige week helemaal voor de thorowgood, die ligt op mijn haf, hij is breed en zit super..
Kieffer vind ik ook toppie maar wel wat hard..

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:21

Ik heb sinds kort ook Kentaur, en ik vind hem heerlijk ! Diepe zit, lekker zacht, en je wordt gedwongen je benen lang te houden OK dan! (en de prijs viel me inderdaad reuze mee...)

elke_fyfel

Berichten: 725
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Maaseik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:27

ik rij soms met de euroriding van mijn instructrice en dit is echt een heeeeeeeerlijk zadel! mijn zit is er veel beter op en ik 'zit in' mijn paard! echt een super zadel OK dan!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:33

Lovely schreef:
Kentaur is ook wel fijn, maar ik vind die ik nu heb toch nog ietsjes fijner Haha!.


Maar wélke heb je nu?

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:35

Angelke, kijk even op pagina 1, daar staat Lovely haar zadel.

pantarhei

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:07

Het ligt volgens mij aan je houding en je voorkeur en natuurlijk je postuur. Van Kieffer is bekend dat je sneller geneigd ben iets voorover te gaan zitten. Dat hebben een aantal Passier (oa GG); Kn is er alleen in 17 en 17,5 (43 rn 45 cm) dus iemand met een grotere maat moet 18 of 18,5 inch hebben en past hier dus niet in. Euroriding, op meerdere plekken te koop is voordelige keuze (diamant ca 13.00 euro) en mooie diepe zit (heb ik nu ook zowel dressuur als vzh). Ainsley is wat smaller en wil nog eens drukken op schouder/vookant paard. Meeste ainsleys vallen maat kleiner dan er op staat (dus 18 als 17,5/17 etc). Stubben heeft ook fijne zadels maar niet elke dame zit er lekker op (doorrijden kruis). Verder natuurlijk de maatgemaakte zadels als Daaleman en Hulshoff.
Prestige schijnt ook fijn te zijn, maar sluit je heel erg op, daar moet je van houden. County ben ik niet weg van, maar anderen weer wel.

KORTOM: Zadelpasservice bellen en uitproberen. Waar zit jij lekker op en waar loopt je paard fijn op (kan verschillen van zadel tot zadel door bouw van je paard).

Succes

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:19

ja euroriding kon je ook wel ergens anders kopen alleen dan duurt t wat langer als ze m niet op voorraad hebben geloof ik... tenminste dat zeiden ze tegen ons.... Scheve mond maar ze zitten mega!!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:58

Margo schreef:
ja euroriding kon je ook wel ergens anders kopen alleen dan duurt t wat langer als ze m niet op voorraad hebben geloof ik... tenminste dat zeiden ze tegen ons.... Scheve mond maar ze zitten mega!!

Euroriding is hier echt overal te koop, ze hebben echt hele stapels liggen.. Er is wel prijsverchil, de ene winkel is nou eenmaal duurder dan de andere..
Ik heb een Diamant echt een heerlijk zadel!
Maar een zadel licht echt volledig aan de persoon, ik ging op de diamant zitten en ik zat gelijk als een huis, maar ken ook mensen die er niet op kunnen zitten!
Ik zou gewoon een passervice langs laten komen of naar een winkel gaan op zo'n bok kan je ook al redelijk voelen wat wel en niet lekker zit.

Hippotha

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Mooie locatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 22:08

miesie schreef:
naar een winkel gaan op zo'n bok kan je ook al redelijk voelen wat wel en niet lekker zit.


Is dit idd zo??
Kan ik dan het beste in de winkel passen en daar een paar zadels uitkiezen om op het paard te leggen?
Of is zonder paard een te groot verschil? Het lijkt me zo wel handig Knipoog

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:17

Carlaa schreef:
Angelke, kijk even op pagina 1, daar staat Lovely haar zadel.


Ik bedoel welk merk.

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:15

Hippotha schreef:
Klopt het trouwens dat jullie Kieffer ook niet zo lekker vinden zitten?


Ik heb zelf een Kieffer Wien en hiervoor had ik een bejaarde Kieffer Munchen. Ik vind/vond ze beide erg lekker zitten.
Heb ook wel op andere zadels gezeten en ook hier zaten zadels tussen die ik ook lekker vond zitten.
Laat dus iemand met een zadelpasservice langskomen en probeer gewoon enkele zadels uit.

Kunnen ze gelijk kijken of het zadel ook bij je paard past, want als het lekker zit voor jouw hoeft het nog niet automatisch te betekenen dat het zadel ook bij je paard past.
Succes met je zoektocht

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 00:00

Dat is erg persoonlijk... Ik vind mijn Hulsebos super zitten, maar mijn oude KN vond ik ook erg fijn.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 00:21

Hippotha schreef:
Is dit idd zo??
Kan ik dan het beste in de winkel passen en daar een paar zadels uitkiezen om op het paard te leggen?
Of is zonder paard een te groot verschil? Het lijkt me zo wel handig Knipoog

Of het echt een groot verschil is weet ik niet (ik denk het niet), ik voelde wel gelijk of een zadel niet lekker zat en welke lekkerder zat dan de ene!
Ik heb toen het lekkerste zadel meegenomen en die zat ook heerlijk op mijn paard!
En als je op zo'n bok zit voelt het ook echt of je op een paardenrug zit! Natuurlijk is elk paard anders, maar je komt zo echt al een heel eind!

Want een passervice komt ook bijna altijd met alleen nieuwe zadels en ik had een bepaalde prijsklasse in mijn hoofd, waar ik sommige nieuwe zadels wel voor zou kunnen kopen maar sommige zitten gewoon super maar zijn duur weer heel duur en 2ehands kan je ze dan al voor de helft krijgen en dan zijn ze net zo goed!