kan iemand een soort van opsomming maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marshaha

Berichten: 2944
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Weert

kan iemand een soort van opsomming maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 09:04

Wie o wie heeft er aan huis een paardje staan in een wei met een stalletje, en kan enigszins een opsomming maken wat het kost per maand??
En wie heeft zelf een stal/wei gemaakt of weet wat dat kost?
Ik weet dat er veel verschil in kan zitten, maar zo heb ik van te voren toch al een beeld, want ik kan me er weinig bij voorstellen wat betreft de kosten. Ik denk dat ik vanalles vergeet. Verward

Groeten, marsha

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 09:30

daar zijn al meerdere topics over geweest, gebruik de zoekfunctie Knipoog

Marshaha

Berichten: 2944
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 09:42

sorry dat heb ik ook al gedaan, maar ik krijg dan zoveel topics, met eigenlijk niet een duidelijk antwoord.
Misschien is er wel geen duidelijk antwoord op te geven Verdrietig

Isleen

Berichten: 481
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:28

ik weet geen kosten maar je hebt een stal nodig, eten, speeltjes, tijd, bak, gras, zadel hoofdstel, halster, dekje, paardensnoepjes

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:28

Isleen schreef:
ik weet geen kosten maar je hebt een stal nodig, eten, speeltjes, tijd, bak, gras, zadel hoofdstel, halster, dekje, paardensnoepjes

Verward denk dat de snoepjes niet direct een vereiste zijn Haha!
Het belangrijkste is een goede weide met goed gras en een degelijke afsluiting. Daarbij nog een stal die ook stevig is (hier in de buurt ligt zo'n container ding op zijn dak). Verder moet je denken aan de mesthoop / mestafvoer. Eetbak in de stal en een drinkbak (en waar haal je water? Loop je elke dag 10 keer over en weer met emmers? )
En als je echt traint, dan ook nog krachtvoer. voor de rest nog strooisel in je stal, en hooi.
En dan pas de faciliteiten (bak, ... ) en materiaal (zadel,...) als je wil rijden.
De prijs is afhankelijk van hoe duur je het wil maken, of de omheining er al staat en eventueel een stal.
alles bij elkaar gerekend moet je er ofwel in het begin genoeg geld tegenaan gooien en anders kan je je paard beter bij een particulier stallen die dit alles reeds heeft, of een pensionstal / manege
xxx

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:52

Hi Marshaha, Stel voor dat je een keer langs komt ... Neerpelt is niet zo belachelijk ver van Weert ?!
Wij hebben zelf onze stal gebouwd, de weien afgemaakt, enz enz.
PB maar als het je interesseerd om een bezoekje te regelen.
groetjes