Afgelopen weekend is er een nieuwe pony gekomen toen wij een weekend weg waren. Ik heb vanochtend mijn merrie met veulen in de wei gezet en toen ik ze er vanavond uit ging halen stond er ineens een wildvreemde pony bij mijn merrie met veulen. Dat vond ik op zijn zachts gezegd niet grappig
! We moesten het veulen meenemen en de merrie los laten omdat die pony iedere keer naar ons toe kwam rennen en ik mijn pitbullmerrie niet meer bij me kon houden. OK, dat is vervelend maar niet onoverkomelijk, het ergste vind ik dat die pony van de markt is getrokken en al hoestend bij mijn merrie met veulen in de wei is gezet
. Ben ik nu zo overdreven zorgzaam dat ik dit niet vind kunnen? Of is het normaal dat je zonder overleg een hoestende pony in de wei zet bij een 6 weken oud veulen? De eigenaar van de stal zag het probleem niet, dat die pony er bij stond
. Er was vanochtend een hoop volk op stal en iedereen zag dat ik mijn merrie met veulen in de wei zetten. Ook wisten er enkele mensen dat die pony hoestte en niemand heeft gezegd dat die pony ook het land op zou gaan
. Het is niet de eerste keer dat er nieuwe ponies kwamen, maar tot nu toe waren het op het oog gezonde dieren en ging het meestal in overleg.Ik zit er nu over te denken om mijn merrie te stallen bij kennissen op 2,5 uur rijden hier vandaan. Dan moet ik zelf wachten met rijden tot ze terug komt eind september, staan ze dag en nacht in het land en kan ik er niet elke dag heen, maar dan weet ik zeker dat ze in vertrouwde handen staat en bijkomend voordeel is dat mijn veulen een maatje heeft om mee te stoeien.
Wat zouden jullie doen?

. Als ik nu weg wil ben ik dus eigenlijk gedwongen om mijn merrie met veulen eerst een korte tijd in "quarantaine" (= op stal houden) te zetten om te zien of ze het niet overgenomen hebben. Geweldige situatie dus
.