Ik heb onlangs mijn regendekens van Rambo laten wassen bij een speciale dekenwasserette (Boxco in Putten). Nu was ik bij Divoza om een deken te laten maken en vroeg ik hoe het zat met wassen en waterdichtheid van de Rambodekens. Gewoon voor het geval ik het een keer zelf moet doen. Van het volgende raakte ik lichtelijk in paniek: Zij zeiden dat Rambodekens alleen (en zeker de eerste keer!) met de Rambo shampoo gewassen mag worden anders zijn ze niet meer waterdicht. Dat vertelden ze bij de aankoop van de deken er altijd bij en een wasserette was niet aan te bevelen. Ik kreeg het er spaansbenauwd van want ik heb 4 regendekens van Rambo laten wassen!
De dekens zijn gewassen op 30 graden. Ik weet niet met wat voor wasmiddel (als dat al gebeurd is).
Een aantal vragen aan jullie:
- Is het waar wat Divoza zegt?
- wat is jullie ervaring met het wassen van (Rambo) regendekens, blijven ze waterdicht?
- Klopt het dat Rambodekens waterdicht zijn omdat het materiaal zo fijn geweven is of zit er een laag "spul" op?
- Wat mag absoluut niet als je regendekens wast?
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen geruststellen!
Groetjes,
Tinusje
Ik ga de wasserette nog wel even bellen wat ze nou precies gedaan hebben, maar ik neem aan dat ze wel weten waar ze mee bezig zijn.