Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Wel weet ik dat er verder nog nooit een dierenarts bij is geweest (en deze mensen zijn superbetrouwbaar!!! hele goede collega van mijn moeder). Dat bijten, tja, hij gaat eerst met zijn lippen, als hij ziet dat hij dan niet verder komt gaat hij met zijn tanden happen zeg maar. Ik ben net bij mijn tante geweest (heeft ook paarden en fjord!) en we gaan volgende week gewoon even kijken, ik wil niks overhaast doen, we gaan dan een beetje met hem aan de gang en eens kijken hoe hij reageerd.
Om het geld hoef je het niet te laten denk ik
, alleen weet je natuurlijk nooit of het klikt of niet, ik heb ook zoiets, ik knap hem op en verkoop hem weer (alleen heb ik nu makkelijk praten, want ik heb nog geen band met het paardje natuurlijk). Ik ga volgende week eerst eens met mijn tante kijken, dan gaan we wat dingetjes doen en kijken hoe hij daar op reageerd, bijv. eens een stukje langs de weg lopen, zeker omdat ik hem natuurlijk niet op proef krijg, wil ik van te voren wel weten hoe hij reageerd op een aantal dingen.
Ik denk dat ik hem dan inderdaad wel zal laten keuren (als de oude eigenaren daarmee akkoord gaan), maar zover is het nog niet!!! Ik ga me ook niet blindstaren op de prijs, eerst volgende week maar eens afwachten, dan kijken we verder. (het is natuurlijk wel mooi meegenomen dat hij niet zo heel prijzig is
)
Daar ben ik in ieder geval al heeeel blij mee!!!!!!! Nu maar eens goed nadenken, eigenlijk heb ik niks te verliezen, ik heb mijn uitdaging en mocht het na 1,5 maand niks worden, gaat hij terug naar zijn oude eigenaar en hebben zij een paard waar in ieder geval wat meer mee is gedaan en dus misschien voor hun ook makkelijker verkoopbaar is.mirre"]
Dan gaat hij maaien met zijn benen.......
[/quote]
Dit kan al een voorbode zijn van beenproblemen, dus goed laten keuren.
[quote="mirre"]
Ik ben in ieder geval met de mensen tot een besluit gekomen, mocht ik het met hem willen proberen, krijg ik hem een maand tot 1,5 maand op proefDaar ben ik in ieder geval al heeeel blij mee!!!!!!!
[/quote]
Als ze maar niet als je hem terug wilt brengen aankomen met het slachtverhaal om zo op je gemoedsrust in te spelen. Je zal de eerste niet zijn. Maar 1,5 maand is een hele nette periode, beter dan een paar weken die je vaak krijgt.
[quote="mirre schreef:Verder ken ik deze mensen zo goed, dat ik weet dat er bij deze fjord nog nooit andere mensen zijn geweest om hem te kopen, het kan dus in principe niet zo zijn dat hij zo goedkoop is omdat hij weleens afgekeurd is ofzo, .
Waterkippie schreef:ja maar dan nog is 200 euro wel heeeeel erg weinig....