Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
--> vooral water kan dan een probleem zijn pomp/sloot bevroren water slepen e.d. heb jaren lang verzorgpony's gehad op wei met pomp, maar de winter was echt bagger als t vroor geen water dus slepen vanaf huis (best een eind) met jerrycans/gieters e.d.
) en mogelijkheden om spullen neer te zetten/ paard vast te zetten/ op te zadelen/zelf te schuilen/ plekje om te rijden...
, maar wat als het weer typisch NLs weer is bv non stop regen e.d.
heb je dan ook zin om naar dat plekje te gaan en je paard te verzorgen/rijden--> ik ben blij dat we regenjas e.d. op stal kunnen hangen/goed droog kunnen staan/zitten,nog even wat warms op kunnen zetten (waterkoker/bij ons zelfs heel keukentje) en licht hebben!!
Als het grasland te intensief wordt bevreten gaan de wortels er ook uit, en wordt het sneller blubberig, en dan komt gras niet meer terug. Wat wel echt fijn is, dat je ze geregeld kan verweiden, hierdoor kan het land tot rust komen, en weer aangroeien.
Maar het is vrij leuk en snel klaar.
snowdon schreef:Het enige wat ik momenteel weet is dat er nu 2 a 3 pony's staan, dus hij staat er niet alleen. De desbetreffende bokker zei dat het gras niet al te rijk was, maar de pony's waren wel altijd goed doorvoed of zelfs dik...
Van die giftige planten en onkruid is een goeie, had ik zo gauw even niet aan gedacht!
snowdon schreef:Toezicht is in geen geval een probleem, het is naast het woonhuis van de eigenaar van de andere pony's. Bokker is niet de eigenaar, maar die verzorgt daar 1 pony.
En holly: Ik heb nog helemaal niet gereageerd, ga alleen even kijken, maar wil op zoveel mogelijk letten...
Verder iedereen bedankt, echt toppie!
snowdon schreef:Toezicht is in geen geval een probleem, het is naast het woonhuis van de eigenaar van de andere pony's. Bokker is niet de eigenaar, maar die verzorgt daar 1 pony.
En holly: Ik heb nog helemaal niet gereageerd, ga alleen even kijken, maar wil op zoveel mogelijk letten...
Verder iedereen bedankt, echt toppie!
smurf schreef:Een goed toegangshek is ook wel handig, bij ons gaan sommeige hekke zo zwaar dat ik ze bijna niet open of dicht krijg...