Ik heb een beetje vreemd 'probleem'; mn paardje schuurt heel vaak met dr hoofd langs de muur en hekken enzo, waardoor ze al dr halsters kapot schuurt... Dit vooral op het neusstuk en bij de opening.
Opzich als je er iets van zegt stopt ze wel, maar begint daarna gewoon weer. Ze doet het ook vaak op het land enzo...
Nou vroeg ik me af ofdat ze echt jeuk oid zou hebben, of dat ze van dr halster af wilt. Ik denk eigenlijk het laatste, aangezien ze het zonder halster/ hoofdstel niet doet, maar anders wel...

Hebben jullie miss. tips waardoor ik dr dit kan afleren (als het geen jeuk is...) want het is best irritant...
) die ze kapot geschuurd heeft, toen even een goedkope nylon alleen die was echt zo kapot en nu heeft ze zo'n BR halster die ook aan het kapot gaan is...

Daar heb ik nog nooit van gehoord, het is toch altijd juist veiliger om je paard zonder halster in het weiland te zetten zodat hij niet kan blijven hangen ergens aan ... 

Ik heb zelf het idee dat het bij mijn paard is omdat hij jeuk heeft maarja dat weet ik dus niet zeker. Als hij zijn mooie en goede halster om heeft wil ik ook niet dat ie schuurt want dan gaat mn halster eraan