pensionhouder niet uit te staan *lang*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47354
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:10

ik heb zelf een pensionstal gerund en gelukkig praatten we overal over bij mij op stal, alles was bespreekbaar, en zelf ben ik ook nog zo'n goedzak die dekentjes verwisseld, paardejs binnen en buiten zet, hoefsmeden te hulp schoot, met bakjes en poedertjes de hele stal doorging, en als het hard waaiden vertroetelde ik alle paardjes en zorgde dat ze hun beweging kregen.lieve ikke toch...Haha!

tja, waren ze allemaal maar zoals mij!!!

nu heb ik mijn pony gewoon gestald bij een particulier.
mijn huidige stal laat ook nog wel eens wat te wensen over, maar gelukkig beginnen ze al wat van me te leren...
OK dan!
meid als je je ongelukkig voelt daar, moet je weggaan. zal vast wel wat te vinden zijn daar. succes!

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:24

Lovely schreef:
Ik heb er nooit willen staan, al vanaf het begin kon je aan zien komen dat dit niet de goede kant op zou gaan.


Zou dat niet ook een beetje te maken hebben gehad met bepaalde mensen die daar staan (die wij allebei kennen) waar het slecht mee in een postcodegebied functioneren is? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:39

jessy schreef:
Zou dat niet ook een beetje te maken hebben gehad met bepaalde mensen die daar staan (die wij allebei kennen) waar het slecht mee in een postcodegebied functioneren is? Knipoog

Gelukkig ligt er nog een gebied tussen, of wellicht zelfs 2 Haha!.

Maar los daarvan vond ik het allemaal wat opportuun. Koeienboer ging wel even de best servicende stal van amsterdam èn omstreken opzetten, met superboxen, superweiland en niet te vergeten super bak waar altijd in te rijden zou zijn. Best een aardig plan, maar hij heeft zich kennelijk een en ander niet gerealiseerd. De economie duikelt onderuit, dat gebeurt altijd na een hoogtepunt . Je spullen vergen onderhoud en dat gaat de hele dag door en kost altijd geld . Klanten hebben wensen, daar betalen ze voor . En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het klinkt allemaal heel simpel: pensionstal beginnen, maar dat is het niet.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:54

Mee eens... misschien kunnen we een praatgroep oprichten voor alle boeren die zich hebben gebrand aan paardenmiepjes Haha! Kunnen ze de emoties ff goed laten vloeien. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:05

Jajaja, ik weet ook nog wel een ander goed voorbeeld Haha!.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:52

Ik zou als ik jou was opzoek gaan naar een andere stal waar de eigenaar wel normaal kan doen.. veel succes! OK dan!

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 21:55

het idee is om dus tien minuten verder op de gaan verhuizen,.. wat het fijne is,. is dat de particulier geen winst wil maken op zijn stalletje... dat komt omdat je alleen de huurprijs van de grond betaald, en voor de rest alles zelf moet regelen (zaagsel (in mijn geval) en brok.) (hooi is er al) ..
zelfs al zou het zaagsel per zak 10 euro duurder zijn dan dat het is, kom ik nog veel goedkoper uit. dus ik houd geld over---------> medisch spaarpotje

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:28

Wat ik me nu afvraag Muiszje... wat BETAAL je voor die snertstal??

Ik zou er ook echt wel weggaan!
sterkte...

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:43

Ik dacht even:Nu gaan ze het eindelijk over mij hebben Cheese! ,maar nee gelukkig niet.Ik denk dat deze boer(net als veel van zijn collega's)dacht makkelijk geld te verdienen met een pensionstal.Nou zijn die paarden natuurlijk niet zo'n heel groot probleem,maar die beppende paardenmeiden die de hele dag op je erf zijn wel.Dat geeft een hoop drukte,en dat ben je als boer natuurlijk niet gewend.Een tegenvaller dus Dat mot of stroverhaal klinkt mij bekend in de oren.Dat is dus de reden dat dat er bij ons niet meer bij inbegrepen is.Klanten kunnen tegen een redelijk bedrag stro of houtmot kopen bij ons of het kopen bij de fouragehandel,maar of iemand nou 1 pak of 3 pakken per week in de box gooit zal me een grote worst zijn.(als ze mar schuiven Haha! OK dan! )Als je niet meer met plezier naar je knolletje kunt gaan raakt de lol er waarschijnlijk gauw af en als je je kunt verbeteren zou ik het heel gauw doen!

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 02:01

Jessy, wat een mooi verhaal van die hond OK dan! waren er maar meer mensen zoals jij, die zich het lot van zo'n dier aantrekken. Die 200 euro was het dubbel en dwars waard want anders had je 't jezelf je hele leven lang kwalijk genomen.....

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 07:24

Ik zal een andere stal zoeken je bent daar klant hoor! je hoef je niet af te laten zeiken is hij helemaal gek .Je betaald toch netjes iedere maand als er echt iets loos is oke, dan heeft hij het recht om er iets van te zeggen maar wel op een normale manier. En als hij dat niet kan is hij niet geschrikt voor pensionhouder moet hij weer lekker koeien gaan fokken.
Kan mijn dar zo kwaad over maken iedere maand betalen en je............houden meid ga lekker kijken naar andere stallen .

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 08:58

Stoom uit je oren wegwezen daar...! belachelijk gewoon hoe hij met mensen en dieren omgaat.....

Jessy, idd een heel mooi verhaal van de hond. gelukkig maar dat hij bij jou terecht is gekomen!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:23

Tsja je hebt dr van die pensionhouders bij zitten.... Haha! Scheve mond
De enige manier om er vanaf te komen is idd vertrekken, je kunt daar in de buurt vast veel beter krijgen.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:03

Ik was daar dus gisteren al weggeweest.

Je komt daar toch voor je lol, en niet om afgezeken te worden!? Zo is je pony geen hobby meer, maar een vervelende verplichting waar je elke dag naartoe moet. En altijd bang zijn om iets te doen waar je commentaar op krijgt, altijd gemekker... je hoort op je gemak te zijn op stal, en niet op je tenen te lopen.

Wegwezen daar... het kan ook anders namelijk. Zo is het toch niet leuk meer!

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 20:59

ok, nu heb ik er genoeg van. Jessy, dit MOET je ff weten., (goede keuze dat je weg bent gegaan)..
ik ben het hooi van pepper aan het natmaken, de pony's waar pepper altijd bij heeft gestaan hebben geirriteerde luchtwegen (in het amstelpark, waar ze vandaan komen hadden ze een lange tijd last van broncitis/knijpen met de longen...) hier ben ik dus best voorzichtig mee. het natmaken is ter preventie. komt de boer eraan:
- wat ben je aan het doen? HOOI NAT MAKEN? (hoge stem)
- "ja, ik wil niet dat pepper nog een keertje last krijgt van haar longen,, daarom maak ik het nat... het is ter voorkoming van hoor."
- OH? je begint steeds meer op "jessy" te lijken zeg! en op X (anoniem) , dat was ook al zo'n bille maatje van je., en aan die heb ik een hekel.
- "maakt het wat uit dat ik het hooi nat maak dan? "
- OCh nee nee nee., maarja als het je niet bevalt, rot je maar op .

(ik snap er niets meer van en loop weg) ...

en ook:
vorige week zei hij, dat de prijs van de boxen TOCH nog hetzelfde bleef voor ons (De pony meiden ).
maar vandaag had de vader van een vriendin van mij gevraagd of het nogsteeds zo was (want op het mededelingen bord stond opeens dat de kleine boxen ook duurder zouden worden) zegt ie : neej, en als het je niet bevalt rot je maar op.
(dat zinnetje begint te vervelen?!)
dus.. goed, ik ga weg, en neem de hele pony zooi met me mee .
(van de 20 boxen zijn er in de laatste maand 7 mensen weg gegaan. nu vertrekken wij, komen er weer 3 boxen leeg. het gaat lekker)

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:47

nog effe en hij is leeg goed dat je weg gaat,

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 23:22


trouwens dat openen van een topic,.. over het meest vreselijke wat je op stal hebt meegemaakt...
DOEN! (of was het er al?)(zo ja? waar? hoe heet het?)
ik doe mee! Tong uitsteken

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 23:47

muisz, heb je ge-pbt Knipoog