Hij begon langzaam te verharen, kreeg echt een heleboel 'tussen' vachten, die dus korter waren dan wintervacht maar nog steeds niet helemaal zomer vacht... Nu heeft hij voor een groot deel al zijn roodbruine (in de winter is hij grijsbruin en ietsje lichter) zomervacht maar er zitten nog erg veel grijsbruine haren tussen!! Zijn hoofd, hals en benen zijn voor het grootste deel wel verhaard geloof ik, daar nog maar een paar maar wel heeeel veel bij:
- zijkanten hoofd, en eerst onder zijn voorpluk maar die kon je er zo uit 'plukken' / aaien
- zijkanten waar normaal het zadel en dekje zit, helemaal zijn zijkanten tussen schouders voor en achterbenen / kont zeg maar... Vooral daar is het heel dik nog!! Behalve op zijn rug, daar is het ong. 20 cm naar beide zijkanten al wel verhaard (ik denk van het zadel) en bij zijn singel ook. Voor de rest is zijn buik ook nog behoorlijk harig.
- bij zijn 'oksels', het begin van zijn benen onder zijn schouders zo ongeveer, voor dus.
Vooral bij z'n buik is het heel erg, hij zweet echter niet, zelfs na best wel intensieve bosritten, dit vind ik erg raar want dat zou je verwachten met nog wintervacht, vooral bij die zijkanten.
Hij krijgt al elke morgen een schep lijnzaad (vooral tegen zandkoliek), ik heb gehoord dat dit helpt. Weet iemand hoe ik het weg kan krijgen, het is zo sneu als hij als het straks 30 graden is nog met die vacht rondloopt.

Bedankt voor iedereens adviezen.