mijn paardje chipie is een merrietje van 13. Ik heb haar van toen ze 11 was en sindsdien is ze al enorm veranderd. Ze was van veel dingen bang maar met de meeste dingen hebben we haar ondertussen bekend gemaakt. Nu is er nog één GROOOOOOOOT
probleem! Ze is doodsbenauwd van alles dat beweegt. Ze is bang van andere mensen (soms, als ze veel lawaai maken), een paard op de trailer, ook als ze erop of eraf moeten, fietsers en vooral alles op vier wielen en meer. Onze weide ligt aan de overkant van de straat en het is nogal een drukke baan en telkens ik met haar oversteek, wrijf ik haar in de nek en ik spreek tegen haar maar iedere keer weer springt ze opzij in de sloot of tegen mij en ik heb al 3 keer (!!!) mijn linkervoet zwaar verstuikt en al 2 keer gebroken. Soms helpt het praten en wrijven wel, maar soms ook weer niet. Volgens mijn ouders is het genoeg geweest en de volgende keer dat er iets gebeurt moet ik haar wegdoen! Wat moet ik toch doen? Ik wil ze gewoon niet kwijt! Ik hoop dat jullie hier iets op weten, ik weet het zelf echt niet!
groeties saskia en chipie
.
.
.