Eindelijk is het dan zo ver, voor mij gevoel kan ik gaan nadenken over een eigen paard
Wie helpt mij alleen over de streep? Mijn vriend zegt dat ik goed moet nadenken of ik het wel wil en of ik het wel kan betalen. (en hij heeft gelijk!!) We zijn voornemens volgens jaar een eigen huisje te gaan kopen. De bedoeling is dat ik dat grotendeels ga financieren omdat hij nog moet afstuderen. Hij werk 1x per week bij de TPG op zaterdag en daar kunnen we niet van rondkomen.
Ik zelf studeer nog en werk 4 dagen per week. Ik heb een auto te onderhouden.
Waar haal ik de kosten voor een paard vandaan? Aan stalling ben ik ong. 150 euro kwijt (all in, behalve hoefsmid, verzekering enzo).
Het gaat mij eigenlijk meer om het uitrekenen van mij eigen kostenplaatje.
Ik zal mijn salaris hier niet neerzetten maar ik kom netto uit op een 1050 euro voor een vierdaagse werkweek. Zal in toekomst nog toenemen met afronding studie.
Ik heb mijn benzine kosten: 20 euro per week
Wegenbelasting: 20 euro p.m.
Verzekering auto: 600 per jaar
ANWBlid: weet ik even niet
Onderhoud auto: 300 p.j. + onvoorziene kosten.
Ik woon momenteel nog thuis en betaal 150 euro aan kostgeld. Ik geef weinig geld uit. Hou wel van op vakantie gaan maar paardrijden is mijn grootste passie.
Als we een woning willen gaan kopen kom ik op ong 500 hypotheek p.m.
Dan nog servicekosten, inboedelverzekering, onderhoud, GWL enzo.
En levensonderhoud
Ik heb geen idee. Je kan het zo duur en zo goedkoop maken als je zelf wilt
Studiekosten en boeken komen erbij (ong. 1700 euro per jaar).
Wie kan mij helpen met advies? Kan ik het financieel wel aan? Doe ik er goed aan. Ik weet het niet meer
Wat vergeet ik aan kosten, wat zie ik over het hoofd
Als iemand een mooi rijtje weet met kosten? Of waar ik info kan vinden. Dan dub ik nog even verder of ik het uberhaupt wel moet gaan doen
Mijn grote droom
PB-en mag ook.
Dank jullie wel voor het meedenken alvast
Groetjes Willeke
). Is er ergens in de buurt misschien een boer waar je eventueel je paard zou kunnen stallen? Dat is goedkoper, maar je hebt dan natuurlijk veel minder faciliteiten..