zo hee, dat is duur zeg.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:13

Ik heb een verzorgpony van 29 en die is wel groot, maar is wel gewend aan kleine kinderen op haar rug. Ik zou het graag een x proberen, maar mijn eigen paard staat op een manege waar droes heerst, dus ik durf op dit moment niet naar mijn verzorgpony toe te gaan. Zal ik anders contact opnemen als de droes op reyerbos over is? Hoe gaat het met romy en hoe is dat nieuwe paard van elina?

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 12:18

heb je een pb gestuurt.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:54

droppie_18 schreef:
ik weet dat er risico.s aan zitten, maar op de manege ben je ook niet verzekert. het gaat mij er gewoon om, dat zij op een rustige manier vertrouwt raakt met de paarden/pony,s zonder dat er een hele schare beter weters om heen staan. Uiteraad blijf ik erbij, of degene van wie de pony is. En ik vind het gewoon jammer, als zij door andere het vertrouwen kwijt raakt, doordat een pony op hol slaat (kan ook met de prive pony) of iemand als een idioot zich aanstelt wanneer er iets gebeurt.



Als je een gediplomeerde instructeur hebt ben je op een manege wel verzekerd, als het goed is hebben die een speciale WA verzekering daarvoor. Als jij je dochter een priveles gaat nemen, staat daar echt niet meteen een hele schare betweters omheen hoor. Ik snap best dat je het duur vind, maar ga dan niet dit soort dingen als excuus gebruiken.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 14:40

Misser schreef:
Als je een gediplomeerde instructeur hebt ben je op een manege wel verzekerd, als het goed is hebben die een speciale WA verzekering daarvoor. Als jij je dochter een priveles gaat nemen, staat daar echt niet meteen een hele schare betweters omheen hoor. Ik snap best dat je het duur vind, maar ga dan niet dit soort dingen als excuus gebruiken.


kan het geen excuus vinden, want het is gewoon zo. En bij iedere manege(de meeste) staat er een bordje, rijlessen op eigen risico!! Knipoog En op de tijden wanneer we evt. prive les zouden kunnen nemen zijn er ook veel andere kinderen. En ik heb gewoon rot ervaringen met manege kinderlessen. Scheve mond Heeft mijn dochter eenmaal het vertrouwen en een beetje zekerheid, zal ze heus wel op les gaan. Maar als je het allemaal goed gelezen had, ging het mij ook om de bijdingen. Het is dat de paarden die ik verzorg er niet voor geschikt zijn, anders had ik haar daar wel mee naar toegenomen. En op voordeeltjes ben ik niet uit, wil er gewoon voor betalen. En dan kan je zeggen, doe haar dan op les, maar daar leer je niet bijster veel in een half uurtje als je met min. 10 kids rij. Als zij eenmaal een goede zit heeft en plezier, dan okey.
Komt wel een beetje aanvallend over, maar zo bedoel ik het niet Haha!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:44

Op de site van mijn manege: Tijdens de lessen en wedstrijden ben je verzekerd dmv een WA verzekering van de manege voor het geval er iets fout zal gaan...

En voor zover ik weet was dat bij mijn vorige manege net zo.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:02

Onderschat aljseblieft niet wat kinderen op een manegepony kunnen leren.
Zelfs als ze alleen maar rondhobbelen met z'n tienen.
Zo hoeven ze zelf nog niet na te denken over wat ze moeten doen en zijn ze meer bezig met een goede zit vinden.
Mijn dochter rijdt ondertussen alweer een jaartje of 3 en krijgt nu naast de manegelessen priveles, er is me vaak genoeg gezegd dat ze niet snappen dat ik haar ook nog op een manege laat rijden want ze heeft haar eigen pony.
Ik vind het erg belangrijk dat ze op meer kan rijden dan het vertrouwde eigen ponytje.
Die betweters kun je als moeder zijnde wel wegjagen en overbluffen vooral omdat je, zoals ik begrijp uit je profiel en je opmerkingen, zelf ook wat van paarden weet.
Gewoon kort laten weten dat ze het zelf moet leren en dat je hun commentaar niet nodig hebt.
Verder is iedere manege verplicht verzekerd te zijn voor ongevallen of schade.
Wat betreft poetsen en verzorging, dat deed ik altijd zelf voor de les samen met haar zodat ik wist dat ze het ook leerde.
Nu helpt ze me ook met mijn eigen paard.

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:43

Ik heb een cool shetje, een hengst haha. Iets te eigenwijs dus!
En sterk, vooral nu de nieuwe merrie er is.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:25

ik ben van mening dat je eerst beter kan laten hobbelen op een manegepony, die zijn er echt aan gewend. op een privepony kan altijd nog. en wat betreft die 'betweters' die zijn overal, kun je niks aan doen, alleen negeren!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 20:56

het is ook zo dat er een lange wachtlijst is, maar ik ga eens babbelen met een instructuur, wie weet heeft hij/zij wel een idee. en tulandro had nog wel leuke ideetjes, dus die gaan we ook uit proberen

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:20

Ik heb jaren lesgegeven aan kleine kinderen op mijn pony(s) gewoon omdat ik het leuk vond en om een klein zakcentje bij te verdienen. Haha! Geld, geld!
Ik gaf een uur les dwz eerst poetsen, samen opzadelen, rijden, en dus ook weer afzadelen en poetsen. In het begin rij je maar een minuutje of 20 das lang zat voor een klein kind en namate ze meer intresse krijgen gingen we langer rijden.
Ik heb nu chronisch tijdgebrek dus helaas kan ik je nu niet helpen.... ( en ik zit nogwel op de grens van Ridderkerk Knipoog )
Maar wie weet in de toekomst, als je dan nog op zoek ben...

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 09:02

lijkt me leuk galja, waar sta jij met je pony,s?? heb al leuke reacties gehad via de pb, wie weet zit er wat tussen, dus tussen alle regatieve reacties ook een aantal positieve reacties. Haha! maar in elk geval bedankt. maar ik snap iedereen wel een beetje, maar misschien komt het wel, doordat je zelf ook rij, dingen anders bekijk Lachen

Droomster

Berichten: 2354
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: R'kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 09:29

Op Reyerbos is het lessen idd erg duur, vooral nu we nieuwe prijzen hebben. Ik ben vanaf Juli 50,- per maand kwijt & ik rijd 1 keer in de week. Niet niks dus, ook zijn er weleens lessen waarin je (zoals je al zei) met z'n 10en ofzo rijd Scheve mond Maar voor de rest is Reyerbos een leuke manege hoor met hele leuke pony's. Voor iedereen zit er wel een leuke (lieveling) tussen.

Zelf vind ik het niks dat af en toe beginners op pony's als bijv. Sting worden gezet. Sting is nml wel eens eigenwijs en meestal als zo'n beginner eraf valt zijn ze onmiddelijk bang voor die pony.

Er is idd ook een wachtlijst op Reyerbos.

Om nog even terug te komen op dat lesgeld, dat komt door mijn leeftijd & omdat ik nu op de paarden rijd. Pony's & kleine kinderen is goedkoper.


@de personen die hiervoor iets zeiden over risico's, verzekeringen enz..

Op Reyerbos is het dus wel lessen op eigen risico!

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:00

Is Reyerbos een erkende FNRS manege? Dan zou je ze eens op het volgende moeten wijzen:

Citaat:
www.ruiterpaspoort.nl / www.FNRS.nl:

Iedere nieuwe klant die zich bij een FNRS-ruitersportcentrum inschrijft, dient in het bezit te komen van een (leeg) FNRS-ruiterpaspoort. Vanaf de aanvraagdatum is de manegeruiter automatisch verzekerd voor ongevallen en aansprakelijkheid. De aansprakelijkheidsdekking geldt uitsluitend voor ruiters die rijden op een manegepaard.


De manege kan zich dus niet aan de aansprakelijkheid onttrekken door zo'n bordje!

Op een eigen of verzorgpony heb je die verzekering vaak niet. Toch wel belangrijk om daar rekening mee te houden... Het blijven dieren, en het is je kind!

Sissavi

Berichten: 657
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:39

Ik wil Sharis wel lesgeven Haha!:D:D Heb alleen de juiste pony er niet voor Boos! Maar als ze gaat lessen wil ik wel een keertje kijken hoor Haha!

japke
Berichten: 265
Geregistreerd: 28-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:27

Ik kan je er helaas niet meehelepen maar wil wel even kwijt dat ik er spijt van heb dat ik niet meteen op de plek ben gekomen waar ik nu rijd want ik heb hiervoor op 2 andere maneges gereden waar ik in een grote groep reed bijna niks over de verzorging en het tuig leerde, en bovenal nooit goed heb leren rijden door te weinig individuele aandacht. Nu rijd ik ergens waar ze wel les geven met hun eigen paarden of met je eigen paard. Ik lease daar sinds kort een paard en daar mag ik zoveel op rijden etc. wat ik wil. Die loopt soms ook in een les (wat berteft het verpeste van een paard) Ik vind mits je een paard hebt wat er tegen kan als de ruiter wel eens per ongeluk wat fout doet. En met de juiste instructie hoeft je paard niet per defenitie niet meer te kunnen wat hij geleerd. Want als je paard ook gerden word op de goede manier verleerd hij de dingen die je hem hebt geleerd heus niet, ik kan ook nog niet alles uit mijn paard halen wat hij kan, stapt mn instructrice erop dan kan ze nog gewoon allerlei dingen die ik nog niet kan. sucses metzoeken naar e3en goede pony voor je dochtertje.

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:34

Ik ben ook van mening dat kleine kinderen de eerste tijd beter op een manege kunnen gaan rijden. De pony's zijn het gewend en lopen in hetzelfde tempo. De kinderen kunnen er bij wijze van spreken nog onder gaan hangen en ze kijken er nog niet raar van op.
En vergeet niet dat kinderen leren om in een groep te funtioneren. In een groep moet je je aanpassen.
Alle beginnende ruitertjes zijn in het begin alleen nog maar druk met het op het paard blijven zitten en aan het gevoel wennen van een paard onder je. Vaak is het voor kinder leuker om in een groep te rijden dan aleen een halfuurtje op een pony zitten.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:39

Er zijn er veel die zeggen dat ze hun pony er niet voor uit zouden lenen, maar toch denk ik dat er best iemand te vinden zal zijn die het wel doet. Als ik mijn shetlander nog zou hebben zou ik het hartstikke leuk vinden, de bedoeling was toen ook dat er een meisje op zou komen rijden.
Heb je ook op marktplaats advertenties gekeken en evt. gezet? Daar keek ik nl toen ik opzoek was naar iemand die hem wilde rijden Lachen En dat was dan ook gewoon 'voor niks' en het lijkt mij niet dat ik de enige ben die dat leuk zou vinden. Nu kan ik je jammer genoeg niet helpen Maar als ik iets hoor hier in de buurt laat ik het wel weten Knipoog

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:09

snepje1 schreef:
Ik ben ook van mening dat kleine kinderen de eerste tijd beter op een manege kunnen gaan rijden. De pony's zijn het gewend en lopen in hetzelfde tempo. De kinderen kunnen er bij wijze van spreken nog onder gaan hangen en ze kijken er nog niet raar van op.
En vergeet niet dat kinderen leren om in een groep te funtioneren. In een groep moet je je aanpassen.
Alle beginnende ruitertjes zijn in het begin alleen nog maar druk met het op het paard blijven zitten en aan het gevoel wennen van een paard onder je. Vaak is het voor kinder leuker om in een groep te rijden dan aleen een halfuurtje op een pony zitten.



Daar heb je grotendeels gelijk in maar ik ben ook van mening dat niet iedere 'eigen' pony geschikt is. Bij mij ging het oa om een welshje van nu 30 jaar ( ik ben een jaar of 4 geleden gestopt) dus deze 26 jarige dame vond het vreselijk leuk om met kleine kindjes door de bak te hobbelen. Ze is dan ook super en super mak. Ook met manege pony's kan genoeg gebeuren dat betrefd blijven alle paarden onbetrouwbaar.
Verder ben ik van mening dat als je een kind de volle aandacht geeft hij/zij meer oppikt als dat ze met zn 10-15 rondhobelen in een binnebak en niet eens weten waar een borstel voor dient.En dat hoort er tenslotte ook bij.

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:13

droppie_18 schreef:
lijkt me leuk galja, waar sta jij met je pony,s?? heb al leuke reacties gehad via de pb, wie weet zit er wat tussen, dus tussen alle regatieve reacties ook een aantal positieve reacties. Haha! maar in elk geval bedankt. maar ik snap iedereen wel een beetje, maar misschien komt het wel, doordat je zelf ook rij, dingen anders bekijk Lachen


Ik sta bij Klootwijk op het Zevenbergsedijkje ( berucht en beroemd,vooral berucht Haha! )
Het voordeel is dat we ook een klein binnenbakje hebben zodat de kinderen ook bij slecht weer konden rijden ( want de buitenbak is vaker een prive strandje bij wat regen....)
Ik had trouwens altijd maar 1 kind per keer, dat was makkelijker voor mij en dat kind kreeg de volle aandacht.

Droomster

Berichten: 2354
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: R'kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 09:18

miepmiep schreef:
Is Reyerbos een erkende FNRS manege? Dan zou je ze eens op het volgende moeten wijzen:



De manege kan zich dus niet aan de aansprakelijkheid onttrekken door zo'n bordje!

Op een eigen of verzorgpony heb je die verzekering vaak niet. Toch wel belangrijk om daar rekening mee te houden... Het blijven dieren, en het is je kind!



Het is idd een FNRS erkende manege Ik zal er iig rekening meehouden, voor als er iets gebeurd!

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:28

Hmm, je dochtertje is 7 jaar toch? Ik mocht bij mij in de buurt niet eens op een manege rijden vóór mijn 8e. Voor je 8e schijnt het namelijk slechter te zijn voor je rug. Daarbij, als ze valt, heeft ze grotere kans op langdurige blessure's (wel gek eigenlijk, kinderen zijn juist zo buigzaam Haha! ) Ik wil je absoluut niet afschrikken ofzo, helemaal niet! Paardrijden is, zeker ook voor kinderen, het leukste wat er bestaat (wat mij betreft dan).

Misschien is juist dat rondhobbellen wel heel leuk! En toen ik ooit, in een ver verleden begon vond ik het gekeuvel met de andere paarden (lees penny meisjes) juist helemaal geweldig! Ik rijd nu bij een vrijwilligersmanege, ik betaal maar €23,- per maand en rij 1 keer per week. We rijden nooit met meer dan 7 mensen, gemiddeld met z'n 4 á 5en. Helaas is het niet echt bij jou in de buurt (ik zit in Amsterdam), maar er zijn vast ook wel dat soort initiatieven. Dan heb je het persoonlijke, de gezelligheid en het budget!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 12:32

ik heb het ook niet over echt rijden gehad, het is meer het gevoel er voor krijgen, en ermee bezig zijn. En een half uurtje per keer, gewoon wat zitten, een drafje, denk niet dat ze daar wat aan over zou houden, tenzij je zo,n dikke pony heb, waarbij ze eerst in de spagaat moet zitten, om te rijden Haha!