Ik zit er over te denken om mijn paard mee naar een ponykamp te nemen waar ik leiding ben. Thuis staat hij op stal, en nu sinds eind april regelmatig op het land (3-4 uur per dag) en dan krijgt hij ook nog beweging (rijden, longeren etc).
Er zijn daar jammer genoeg geen stallen (de ponies van daar staan het hele jaar door dag en nacht op het land)
Ik zal daar niet heel veel tijd voor hem hebben (als leiding ben je namelijk van vroeg tot laat druk druk druk) ook kan ik heb niet op buitenritten met de groep meenemen, omdat de ponies hem waarschijnlijk niet bij kunnen houden, en er zouden kleine kindjes op moeten, wat ik niet aandruf.
Dus eigenlijk zouden het dan twee weekje lui lekkerland voor hem zijn, heeft hij ook weer zijn vakantie
Nou is mijn vraag, is het goed, slecht, of zal het niks uitmaken voor een paard dat gewend is om op stal te staan en nu opeens dag en nacht op het land staat zonder al teveel beweging. raken ze in twee weken tijd heel erg uit conditie? Worden ze heel snel dik? Er is misschien wel de mogelijkheid dat hij 's nachts in de bak staat (zonder eten
) Het is nog helemaal niet zeker, maar ik vraag me af wat jullie in zo'n geval zouden doen.
Hij komt hopelijk dan bij één andere pony te staan (niet de kudde van 25 ponies) denk namelijk niet dat ze hem met open armen (benen) zullen ontvangen!
alvast bedankt
gr. Ferline