waar op te letten exterieur (spring en dressuur)
vraag ik om meningen over paarden die mij heel erg interesseren.
ik ben van plan om begin 2005 een KWPN paard te gaan kopen, ik heb ook juist voor dit 'ras' gekozen omdat het KWPN paard veelzijdig is.
ik ben van plan om te gaan trainen in de dressuur en oefenen met springen.
(trainen= echt er voor gaan, springen= af en toe een wedstrijdje die niet hoger komt dan de L (ivm risico-gevaar)) zoals in het andere topic stond, ik weet niet zo heel veel van KWPN paarden, en hoe je moet letten op exterieur ivm. spring en dressuur.
ik heb hieronder wat foto's met tekst erbij gezet over de paarden die mij aanspreken. ik zou graag willen horen van anderen hoe ze over deze paarden denken als ze ze zo zien met de tekst erbij. waar moet ik hier op letten, wat is er verkeerd aan de paarden enz.
Het eerste paard : NARCO
5 jarige ruin met een schofthoogte van +/- 172 cm, geschikt voor dressuur en springen en heeft de bouw voor evt. het aangespannen werk.Een echt "multifunctioneel" paard dus, zeker geschukt voor het hogere nivo wedstrijdwerk.Ondanks zijn grote uiterlijk een knuffelpaard, mens en kindvriendelijk en een lief karakter.
klinisch gekeurd en gechipt.

[color=blue]Het tweede paard : naam onbekend
Leeftijd: 4
Kleur: Bruin
Niveau: L
Geslacht: Ruin
Stamboek: KWPN
Stokmaat: 1.72 m - 1.74 m
Prijs: € 4000-6000
Stamboom:
vader
Grafiet vader van vader
Ramiro v.v.v.
m.v.v.
moeder van vader
v.m.v. Hurricane
m.m.v.
moeder
keurmerrie vader van moeder
Sultan v.v.m.
m.v.m.
moeder van moeder
keurmerrie v.m.m. Zuidpool
m.m.m. ster prestatie
Extra informatie: Zeer werkwillige en superbrave ruin. In 9 wedstrijden 16 winstpunten (10 in de B en 6 in L1)behaald. Kortom:een betrouwbaar paard om dagelijks ontspannen te rijden en voor uw plezier op concours te gaan.
de foto is wat onduidelijk, maar stond geen betere op.
, maar ik zie nu net dat de kleur niet heeft gedaan door een dom foutje van mij)