Ik heb mijn paard verzekerd bij Interpolis en ik ben er heel tevreden over! Mijn paard is uitgebreid verzekerd incl. dierenars kosten. Ik heb haar voor 2500 euro verzekerd en betaal 100 euro premie per 3 maanden. Ik heb er voor gekozen om haar onder de waarde te verzekeren om de premie dan nog enigzins betaalbaar te maken
Citaat:
Wat is het verschil tussen uitgebreid en beperkt Quellian? (behalve dan de premie )
Zie hier, van de interpolis site
Citaat:
Basis verzekering
Dekt schade als gevolg van een plotselinge en onverwachte dood of noodzakelijk afmaken door brand, storm of blikseminslag, maar ook door transport, castratie, ongeval of ziekte. De dekking geldt alleen als de plotselinge dood of het noodzakelijk afmaken plaatsvindt binnen 48 uur na de gebeurtenis of na het vertonen van de eerste ziekteverschijnselen.
Beperkte verzekering
Dekt schade als gevolg van een plotselinge en onverwachte dood of noodzakelijk afmaken door brand, storm of blikseminslag, maar ook door transport, castratie, ongeval of ziekte. De dekking geldt alleen als de plotselinge dood of het noodzakelijk afmaken plaatsvindt binnen 48 uur na de gebeurtenis of na het vertonen van de eerste ziekteverschijnselen. Verder is diefstal vanzelfsprekend ook meeverzekerd en krijgt u een vergoeding bij het uitblijven of het verlies van foetus of veulen. Tevens vergoeden we 80% van de ziektekostennota’s bij acute fracturen, acute open verwondingen en koliekoperaties.
Standaard verzekering
Biedt dezelfde dekking als de Beperkte verzekering en dekt daarnaast de schade die u lijdt als uw paard blijvend volledig ongeschikt wordt voor het gebruik door ziekte, ongeval, transport, castratie,brand, storm en blikseminslag. Kreupelheid is echter alleen gedekt als gevolg van een ongeval. Een peesklap is geen ongeval!
Uitgebreide verzekering
Biedt dezelfde dekking als de Standaard verzekering, maar biedt wel dekking voor alle gevallen van kreupelheid, dus ook die van binnenuit zijn ontstaan.
Ik heb gekozen voor een uitgebreide verzekering ivm de dekking bij kreupelheid van binnenuit. Je kunt overigens alleen een ziektekosten verzekering afsluiten in combinatie met een van de bovenstaande verzekeringen Tessebes.
Verderest ben ik dus heel tevreden over Interpolis, de service is goed en snel, net als de uitbetaling van claims. Ik heb inmiddels 2 keer iets moeten claimen en beide keren gingen werd dit erg snel en makkelijk opgelost