rond april is per ongeluk Diddle, het shetlanderhengstje van Anuschka (Binar) met de andere shetten uitgebroken uit zijn land en helemaal achteraan op een of andere manier bij de merries het land in gekomen. Evita was op dat moment hardstikke hengstig.
Toen Anuschka en ik de merries binnen wilden gaan halen zagen we dus Diddle staan met zijn voorhoefjes op Evita haar kont (Evita stond gewoon te grazen
) in eerste instantie lagen we helemaal dubbel eigenlijk
het was gewoon zo'n maf gezicht! Diddle was toen bijna 2 en had nog helemaal niks van merries, dachten we dus
Op de terugweg was hij helemaal van slag, hinniken naar Evita, 5e been eruit enz. Evita haar achterbenen en staart waren helemaal vies en zeiknat, hij heeft ook wel een paar uurtjes bij haar gestaan denk ik.
Wij dachten zelf eerst dat hij er toch niet bij zou kunnen, Diddle is best wel een luxe shetje van ongeveer 98 cm. en Evita is 1,30 m. en aardig breed (en al 16/17 jaar).
Alleen... ik heb Evita sindsdien niet meer hengstig gezien
terwijl het bij Evita altijd erg duidelijk is wanneer ze hengstig is. Anuschka heeft haar wel een keer zien plassen enzo maar ik heb zelf nog niks gemerkt aan haar.. In haar gedrag merk ik verder geen veranderingen trouwens.zou het dan toch kunnen dat Evita drachtig is van Diddle..?